Skinne til loftlampe.
Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-06-08 22:07

Vi vil gerne have en ny lampe over spisebordet. Men vi vil også gerne hvis
det findes have den til at sidde i en form for skinne,
således at vi kan trække/skubbe den ind midt på bordet, når bordet trækkes
ud så der kan sidde flere om det.

Konen mener at have set sådan en, men om det var noget hjemme biks ved hun
ikke.

Kan nogen hjælpe??

Elmer

Fra : Holst

Dato : 26-06-08 22:20

Elmer Fjort wrote:

> [...]
> ud så der kan sidde flere om det.
>
> Konen mener at have set sådan en, men om det var noget hjemme biks ved hun

Nej, sådanne er ganske normale. Man ser dem tit på kontorer og lignende,
men indimellem ses de også i private hjem.

Kontakt din lokale elinstallatør, der givetvis kan være behjælpelig.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-06-08 07:38

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, sådanne er ganske normale. Man ser dem tit på kontorer og lignende,
> men indimellem ses de også i private hjem.
>
> Kontakt din lokale elinstallatør, der givetvis kan være behjælpelig.

Har du en ide om hvad sådan en ting kan koste??

Elmer

Fra : Holst

Dato : 27-06-08 07:48

Elmer Fjort wrote:

> Har du en ide om hvad sådan en ting kan koste??

Overhovedet ikke.

Men efter lidt søgning fandt jeg frem til følgende, som jeg tror er
sådanne skinner:

http://www.elvvs.dk/articlelist.2223

Men snak med din lokale elinstallatør. Han kan helt sikkert hjælpe dig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-08 00:57

On Jun 27, 8:47 am, Holst <newsfe...@shelter.dk> wrote:

> Overhovedet ikke.
>
> Men efter lidt søgning fandt jeg frem til følgende, som jeg tror er
> sådanne skinner:
>
> http://www.elvvs.dk/articlelist.2223

Den vi har er Staff, den er vist noget af mest holdbare og bedste.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-08 00:55

On Jun 26, 11:07 pm, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:
> [...]
> ud så der kan sidde flere om det.
>
>  Konen mener at have set sådan en, men om det var noget hjemme biks ved hun

Det har vi selv derhjemme. Det er meget praktisk med et langbord og
2-3 lamper.
Vi købte skinne og holdere hos en i kæden Lysmesteren.
Det var ikke billigt, mener 2 m skinne og 2 udtag kostede omkring
1000-1200 kr, men det er virkelig kvalitet, så gå ikke efter det
billigste.
Man kan købe nogle billige systemer, men de kan ikke bære så meget.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-06-08 08:31

Elmer Fjort wrote:
> [...]
> således at vi kan trække/skubbe den ind midt på bordet, når bordet
> trækkes ud så der kan sidde flere om det.

jeg brugte en ganske almindelig gardinskinne. En nem og billig løsning.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-06-08 10:59

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Jeg siger tak for alle svarene.

Elmer