Legionella
Fra : TP

Dato : 26-06-08 20:14

Hvordan var det lige med de der legionella'er

Har en gammel vvb der er opvarmet på alternativ vis og ofte ikke når mere
end 35grader.

Har købt en ny til drikkevand og tænker så om vandet må løbe via den gamle
jeg har, så alt vand der kommer ind i den nye er omkring de 30 og så bliver
opvarmet til 60. Når der er 30 grader, så yngles der jo, og spørgsmålet er
så om alt skidt er væk når det så bliver 60.

Alternativ løsning er naturligvis at koble den direkte til kold, men så skal
vandet jo opvarmes fra 5 til 60, hvilket nødvendigvis må koste noget mere...

Fra : Lars

Dato : 26-06-08 21:09

http://www.aarhuskommune.dk/portal/vand_og_spildevand/vandforsyning/vandkvalitet/legionella

Fra : N. Foldager

Dato : 27-08-08 06:29

On Thu, 26 Jun 2008 22:09:27 +0200, Lars <jubija@yahoo.dk> wrote:

> [...]

Det sidste er det eneste forsvarlige.

Passagetiden i den lunkne tank vil være for lang (især mens der ikke
tappes), og inviterer til opformereing af bakterierne. Og passagetiden
på den efterfølgende 60-graders tank vil under tapning ofte være for
kort til at aflive bakerierne.

Mvh

Niels Foldager