Sikker lås
Fra : Rainman

Dato : 25-06-08 13:42

Vi har idag en alm. Rukolås i vores fordør/bagdør, som jeg påtænker
udskiftet med en sikker lås der er dirke/hamrefri.

Hvad skal man købe, og hvor? Kan jeg regne med at den nye låsecylinder
blot kan sidde hvor den nuværende sidder, eller skal der evt. også
skiftes låsekasse? Vores døre har et tre-pals låsesystem, så jeg tror
ikke det umiddelbart vil være nemt at skifte kassen, men har aldrig
prøvet at have dem ude.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-06-08 14:01

Hej!

Hvis du vil have klar besked her og nu, så kontakt www.billig-sikring.dk i
Hornbæk. De har kompetent personale, og kan hurtigt guide dig igennem hvad du
skal bruge, og ellers vide om "projektet".

Har handlet der da jeg købte låse til min nye hoveddør, og de var MEGET
behjælpelige. De hjalp også med en masse spørgsmål om selve døren u/b. Spørgsmål
som producenten (Daloc) ikke helt havde styr på!

Og nej, har ikke aktier i biksen. Er bare en tilfreds kunde :)

Meld tilbage med resultatet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rainman

Dato : 28-06-08 07:20

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> Spørgsmål som producenten (Daloc) ikke helt havde styr på!
>
> Og nej, har ikke aktier i biksen. Er bare en tilfreds kunde :)

Sendte et par billeder pr. email af mine låse torsdag 10:32, og Kenn fra
billigsikring.dk ringede tilbage efter et par timer. Der var jeg ude, så
jeg ringede ham op 14:22 hvor jeg blev guidet igennem bestillingen pr.
telefon og fik en rigtig god rådgivning.

Så troede jeg at varerne ville komme engang i næste uge, men fredag kl.
10 blev pakken afleveret af Postdanmark (!), og kl. 11 var mine nye Ruko
Garant 10 cylindre monteret.

Helt utrolig hurtig ekspedition. Super rådgivning, og alt passede til
mindste skrue. Så jeg kan kun være enig Kim - den varmeste anbefaling
fra en meget tilfreds kunde!

Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-06-08 14:02

Hej!

Hmm, det er uden bindestreg:

http://www.billigsikring.dk

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 26-06-08 08:23

On 25 Jun., 14:41, Rainman <rain...@rainman.com> wrote:

> Hvad skal man købe, og hvor? Kan jeg regne med at den nye låsecylinder
> blot kan sidde hvor den nuværende sidder, eller skal der evt. også
> skiftes låsekasse?

Vi fik skiftet sidste år fra en femstifts til en seksstifts-lås. Det
gik forholdsvis nemt, og vi kunne sagtens bare skifte cylinderen. Man
skal bare sikre sig at tjekke, om man har rund eller oval cylinder, og
hvor dyb den skal være af hensyn til det beslag (kaldes den ikke en
roset?), der skal dække af for cylinderen.

Den lokale låsebiks var mere end behjælpelig, og vi skiftede selv det
hele og fik sat samme låse i garagedør og andre steder - det er nu
rart.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang