Sikkerhedsmaske
Fra : Bjarne K.

Dato : 23-06-08 14:33

Nogen der lige ved om en sådan maske

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9828&Grp=&n=10

er nok, hvis jeg skal have smidt noget gammelt muggent halm ud (svampe
spore)

eller om der skal en sådan til

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5649&Grp=&n=10

har prøvet at checke hos 3m, men kan ikke rigtigt finde noget. Der står
f.eks bare at de billige beskytter mod støv og andre partikler.

Bjarne K.

Fra : tobi

Dato : 23-06-08 15:58

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> har prøvet at checke hos 3m, men kan ikke rigtigt finde noget. Der står
> f.eks bare at de billige beskytter mod støv og andre partikler.

Dit andet bud kan dog fint gå i hobbysituationen og fjerner også ildelugten
ved muggent halm.

Dit første bud (ansigtsmaske) kan også gå i hobbysituationen, hvis:

- du er glatbarberet
- du bruger en maske af P3 kvalitet

Tom

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-06-08 18:13

"tobi" <ingen@jmail.dk> wrote in message

> [...]
> ildelugten ved muggent halm.
>
> Dit første bud (ansigtsmaske) kan også gå i hobbysituationen, hvis:

Det drejer sig om måske 20 ton halm jeg skal have slæbt ned fra et høloft.
(Måske mere måske mindre)

Regner med at når du skriver hobby brug, så er det fordi at der ryger lidt
igennem, men hvad skal jeg ellers købe, hvis ovenstående ikke kommer ind
under hobby brug.

Bjarne K.

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 23-06-08 20:16

til det brug ville jeg vælge nr 2, nr 1 fjerner kun elefanter og flodheste,
ellers er der noget 3m her
http://www.witre.dk/3m-halvmaske-6200_MOD22667.html

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Ivar

Dato : 23-06-08 20:35

Gilbert....(5750) skrev:

> nr 1 fjerner kun elefanter og flodheste,

Hvor ved du det fra?
Det primære er hvad filtermaterialet består af. Hvis man har brug
for en støvmaske, skal man ikke gå efter en til opløsningsmidler.
De specielle masker er for at minimere risikoen for utætheder.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-06-08 05:56

Bjarne K. wrote:
> Nogen der lige ved om en sådan maske
> er nok, hvis jeg skal have smidt noget gammelt muggent halm ud (svampe
> spore)
>
> eller om der skal en sådan til

Jeg forstår ikke, at du overhovedet overvejer at spare en sølle
hundredekroneseddel til den opgave.

Den billige model holder i øvrigt ikke til meget mere end en enkelt
arbejdsdag, mens den dyrere kan genbruges flere dage.

Erik Ginnerskov

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-06-08 09:10

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den billige model holder i øvrigt ikke til meget mere end en enkelt
> arbejdsdag, mens den dyrere kan genbruges flere dage.

Jeg skal bare have en maske der kan klare opgaven, hverken mere eller
mindre.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 11:49

> "Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message

> Jeg skal bare have en maske der kan klare opgaven, hverken mere eller
> [...]
Hej Bjarne

Jeg arbejder hos et større firma hvor vi sælger personlige værnemidler
(masker, arbejdshandsker, sikkerhedssko, etc.) så jeg har lidt erfaring på
området.

Du skal købe http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9828&Grp=&n=10

Den lever fint op til dit behov.

Pelle

Fra : tobi

Dato : 24-06-08 16:05

"Pelle" <x> skrev:

> Jeg arbejder hos et større firma hvor vi sælger personlige værnemidler
> (masker, arbejdshandsker, sikkerhedssko, etc.) så jeg har lidt erfaring på
> [...]

Hvad nu hvis Bjarne har skæg?
Hvorfor anbefale P2 når P3 er bedre?
Hvorfor ikke den billigere P1?

PS
Hvilke kriterier anvender du når du vælger åndedrætsværn til kunderne til
daglig?

Tom

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-06-08 21:28

> [...]
>
> PS
> Hvilke kriterier anvender du når du vælger åndedrætsværn til kunderne til

Jeg kan godt se det er en jungle, så jeg tror jeg vil tage alle råd med i
baghovedet, og kører i et byggemarked, og ser på pakkerne hvad de beskytter
imod.

Troede jeg kunne nå i HN den dag jeg spurgte, men nåede det ikke, så nu har
jeg mere lidt tid til at checke.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 07:53

"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PS
> Hvilke kriterier anvender du når du vælger åndedrætsværn til kunderne til

Hvis Bjarne har skæg skal han barbere det af, ellers skal han bruge en
støvskærm med motor og filter.

Støvmasker findes i 3 kategorier P1 til mod mindre sundhedsskadelige, tørre
partikler og væskeformige aerosoler grænseværdi (GV) > 5 mg/m3 . P2
beskytter mod det samme dog med en GV < 5 mg/m3. P3 beskytter mod bakterier
og vira!!!

Så P1 vil være et fint valg.
Jeg tog dog udgangspunkt i Bjarnes spørgsmål.

Hvis valget står melllem P1 og P2 vælger de fleste altid P2
(trykhedsfølelse). Vælg dog altid en støvmaske med udåndingsventil. De
bliver ikke så fugtige og varme på indersiden.

/Pelle

Fra : tobi

Dato : 27-06-08 21:19

"Pelle" <x> skrev i en meddelelse

> Hvis valget står melllem P1 og P2 vælger de fleste altid P2
> (trykhedsfølelse).

Du skulle skamme dig!
Nævn nogle almindelige håndværksopgaver, hvortil du anbefaler/ sælger
ansigtsmasker af typen P1.

Tom

Fra : tobi

Dato : 24-06-08 15:58

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev:

> Jeg skal bare have en maske der kan klare opgaven, hverken mere eller
> mindre.

Hvad er opgaven - eller: hvor meget ståv vil du acceptere at indånde?

Tom

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-06-08 21:21

> Hvad er opgaven - eller: hvor meget ståv vil du acceptere at indånde?
>
> Tom

Læs andet indlæg angående opgaven. Og jeg vil da helst slet ikke indånde
noget støv.

Bjarne K.

Fra : tobi

Dato : 27-06-08 21:12

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> Læs andet indlæg angående opgaven. Og jeg vil da helst slet ikke indånde
> noget støv.

Nej - vel? Det er jo derfor du overhovedet vil bruge en maske.

Med det udgangspunkt skal du aldrig bruge andet end en "rigtig" maske med P3
filter. Den er også billigst i længden.
(En rigtig maske er det som populært kaldes en "gasmaske" blandt almindelige
mennesker, men med P3 beskytter den naturligvis kun mod støv. Med stramme
elastikker.)

God arbejdslyst :)

Tom

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-06-08 05:32

Bjarne K. wrote:

> Jeg skal bare have en maske der kan klare opgaven, hverken mere eller
> mindre.

Men du regner vel ikke med at få losset 20 t halm ud med håndkraft på bare
et par dage?

Køb dig en maske, der kan holde til, at du maser med opgaven over længere
tid - det er til dit eget bedste, både økonomisk og sundhedsmæssigt.

Erik Ginnerskov

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-06-08 20:00

> [...]
>
> Køb dig en maske, der kan holde til, at du maser med opgaven over længere
> tid - det er til dit eget bedste, både økonomisk og sundhedsmæssigt.

Ja, du har jo nok ret. Havde håbe jeg kunne nå at købe en/flere masker, og
få mokket et masse halm med på sankt Hans bålet. Men sådan gik det ikke, så
nu har jeg som sagt ikke så travlt, så jeg kan nå at få set mig om efter
det rigtige.

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-08 00:59

On Jun 27, 8:52 am, "Pelle" <x> wrote:

> [...]
> partikler og væskeformige aerosoler grænseværdi (GV) > 5 mg/m3 . P2
> beskytter mod det samme dog med en GV < 5 mg/m3. P3 beskytter mod bakterier

Ville han ikke undgå svampesporer ?
De er vel meget større end bakterier eller vira, ellers skal det vel
være P3

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 12:46

On Jun 27, 8:52 am, "Pelle" <x> wrote:
> [...]
> og vira!!!

Ville han ikke undgå svampesporer ?
De er vel meget større end bakterier eller vira, ellers skal det vel

Læs mere her: http://www.3msikkerhed.dk/

/P