Dronningebusk - mere
Fra : Dido

Dato : 21-06-08 18:13

Hej,

Vi overvejer at sætte et par dronningebuske op af stakittet ind mod
naboen, fordi vi havde fået indtrykket af, at den nåede den rette højde
(et par meter) på forholdsvis kort tid...og så fordi den dufter skønt.
Men nu er vi lidt i tvivl - for hvis den skal skæres ned efter
blomstring, tager den jo ikke naboens nysgerrige blikke....?!?

Er valget helt forkert - eller er der noget vi har misforstået?

Mvh Dorthe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-06-08 19:45

On Sat, 21 Jun 2008 19:12:38 +0200, Dido <blapper@msn.com> wrote:

> [...]
>Men nu er vi lidt i tvivl - for hvis den skal skæres ned efter
>blomstring, tager den jo ikke naboens nysgerrige blikke....?!?

Man behøver ikke skære dronningebusken ned efter blomstring. Man behøver
end ikke beskære den overhovedet.
Medmindre den er blevet for stor eller gammel. Hvis den bliver for
gammel kan det være den ikke blomstrer så meget, og så vil en
tilbageskæring ofte hjælpe.

>Er valget helt forkert - eller er der noget vi har misforstået?

Næh, det er et fint valg.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 21-06-08 20:29

> [...]
> Medmindre den er blevet for stor eller gammel. Hvis den bliver for
> gammel kan det være den ikke blomstrer så meget, og så vil en

Korrekt, jeg har 4 store Dronningebuske som hæk, de bliver klippet ned hvert
10ende år. Den fylder nu ca 4m2 stykket.

Mvh
Leon