Intern sikring i Bosch opvaskemaskine?
Fra : Skriv dit navn her.

Dato : 20-06-08 21:24

Er der en intern el-sikring i en Bosch opvaskemaskine? Hvor sidder den i
så fald? Kan den skiftes af en hjemmefusker?

Vores nye opvaskemaskine sagde "PUF" straks strømmen blev sluttet til!
Jeg troede at jeg havde sluttet den til på samme måde som den gamle, som
også kørte 230 V, men et eller andet må være gået galt

Det er en SGU44E28SK (=SGU44E22SK).

Fra : Mogens

Dato : 20-06-08 21:59

"Skriv dit navn her." <snabela@wunderspass.dz> skrev i en meddelelse

> Er der en intern el-sikring i en Bosch opvaskemaskine? Hvor sidder den i
> så fald? Kan den skiftes af en hjemmefusker?

Maskinen er ikke udstyret med en sikring

> Vores nye opvaskemaskine sagde "PUF" straks strømmen blev sluttet til!
> Jeg troede at jeg havde sluttet den til på samme måde som den gamle, som
> også kørte 230 V, men et eller andet må være gået galt

Du har sikkert forbyttet fase og nul...

Fra : J.E.

Dato : 20-06-08 23:50

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Skriv dit navn her." <snabela@wunderspass.dz> skrev i en meddelelse
>
> Du har sikkert forbyttet fase og nul...

Sku det betyde noget ved 230V vekselstrøm ....

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 06:50

"J.E." <je2@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Sku det betyde noget ved 230V vekselstrøm ....

Du glemte en smiley :)
Ja det har...

Fra : Max

Dato : 21-06-08 08:49

Hej Mogens

> Du glemte en smiley :)
> Ja det har...

Hvad, fortæl, fortæl ?

--
Mvh Max

Fra : Rene Joergensen

Dato : 21-06-08 08:13

J.E. <je2@post.cybercity.dk> wrote:

> Sku det betyde noget ved 230V vekselstrøm ....

Jeg må indrømme at jeg aldrig har gennemskuet hvorfor det skulle have
noget at sige (laver heller ikke el-arbejde selv)

Hvis man har en 230V stikkontakt, har man nul i det ene hul og fase i
det andet, og der kan man da vende stikket begge veje i kontakten og
ting springer ikke i luften af den grund.

--
-René

Fra : Skriv dit navn her.

Dato : 21-06-08 08:48

Så tør jeg næsten ikke tænke på hvad det var der gav en høj "POP" lyd

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 12:51

$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så tør jeg næsten ikke tænke på hvad det var der gav en høj "POP" lyd

Har tilslutningsstedet 3 faser, 0 og jord?

Fra : Skriv dit navn her.

Dato : 21-06-08 17:06

Nu har jeg undersøgt omstændighederne lidt mere. Den fik 396 V, i stedet
for 230. Det var åbenbart for stærk en snaps.

Øv!

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 18:41

$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nu har jeg undersøgt omstændighederne lidt mere. Den fik 396 V, i stedet
> for 230. Det var åbenbart for stærk en snaps.

Ny styring

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 21-06-08 20:40

> Ny styring

Arh, med lidt held sidder der noget beskyttelse (Varistor) i indgangen som
klarer det.... Ihvertfald hvis det er lavet ordentlig ;)

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 20:53

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> skrev i en meddelelse

> Arh, med lidt held sidder der noget beskyttelse (Varistor) i indgangen som
> klarer det.... Ihvertfald hvis det er lavet ordentlig ;)

Jep, men sådan er det ikke udført i en Bosch, Siemens eller Gaggenau

Fra : MFN

Dato : 23-06-08 12:41

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, men sådan er det ikke udført i en Bosch, Siemens eller Gaggenau

Jo det er, i langt de fleste af nyere modeller sidder der vdr-modstand. Og
den nævnte maskine er en sådan.

/Michael

Fra : Mogens

Dato : 23-06-08 18:49

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jo det er, i langt de fleste af nyere modeller sidder der vdr-modstand. Og
> den nævnte maskine er en sådan.

Men det repareres ved at man isætter en ny styring. Jeg skal ikke kunne
udelukke, at der vil være folk, der selv kan klare reparationen af printet,
men statistisk set er det een ud af 1000, VED jeg !

Fra : MFN

Dato : 23-06-08 19:10

> [...]
> udelukke, at der vil være folk, der selv kan klare reparationen af
> printet, men statistisk set er det een ud af 1000, VED jeg !

Mit svar gik ikke på hvordan man reparerer det, men på om det var lavet
ordentligt (læs med varistor), hvor du skriver at sådan er det ikke udført.
Men det er det, VED jeg ! Om det så laves ved at kontakte fabriksmontøren
som
sætter original komplet styring i, eller om man er fræk på hænderne og selv
kan lodde en vdr-modstand på .... tjaaa.

/Michael