Domain-registrering?
Fra : Organisten ved Bistr~

Dato : 21-07-01 20:02

Godt råd til, hvor man billigst kan få domain registreret?

vgst
Kristian Stange

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-07-01 20:47

www.buydomains.dk
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 21-07-01 21:17

Organisten ved Bistrupkirken <organist.bistrupkirken@mail.dk> wrote:

> Godt råd til, hvor man billigst kan få domain registreret?

www.1klik.dk
Ellers burde du nok spørge i en af internet grupperne.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-07-01 00:53

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Ellers burde du nok spørge i en af internet grupperne.

Altid den (lidt) moralske pegefinger! Vi macfolk er altid flinke!

.... http://dk-hostmaster.dk/

--
mvh Jesper (en [lille] smule snaldret efter en hed house warming)

homepage.mac.com/jmfink | zap.to/mong | go.to/biddet

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 22-07-01 15:01

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Altid den (lidt) moralske pegefinger! Vi macfolk er altid flinke!

Hmhmm er det nu moralsk at henvise til steder med potentielt bedre
hjælp? Så vil jeg da gøre mit bedste til at leve op til denne
nyopfindelse. Skal der heller ikke gives http links? Ville erstatningen
være at kopier teksten fra en hjemmeside til en nyhedsgruppe post?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-07-01 08:05

Organisten ved Bistrupkirken <organist.bistrupkirken@mail.dk> wrote:

> Godt råd til, hvor man billigst kan få domain registreret?
>
> vgst
> Kristian Stange

Ofte er der ikke den store forskel på hvormeget et domain koster, men
betingelserne for webhotel, redelegering og deslige varierer meget. Her
kan et billigt indkøbt domain godt gå hen og blive meget dyrt, hvis det
er et nullerfirma, som skal håndtere fx. redelegering.

Nu skriver du ikke om det skal være et .dk eller et .com ?

..dk domainerne koster pt. kr. 40,- + moms om året at leje af
dk-hostmaster og så længe du betaler din leje er domainet dit.

Hvis du er Mac bruger, og gerne vil hoste på Mac, kan jeg anbefale dig
at kontakte Avalonia Net, som hoster på G4 maskiner og skulle der opstå
gnøf, så taler I samme sprog.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-01 09:12

Jeg bruger selv DHT <http://www.dht.dk>, som er billige og har
været pålidelige de sidste 3-4 år eller sådan noget. Før det havde jeg
et firma der bare forsvandt uden at give lyd fra sig. Og jeg havde lige
sendt dem kr. 1.000,-
DHT er billigt, har altid fungeret stabilt men selvfølgelig med
små kortvarige driftsforstyrrelser som vel aldrig kan undgås, når man
ikke har en hær af teknikere ansat i døgndrift. Hos DHT kan man selv
oprette mailbokse og alias'er og styre videresending etc. Det kan jeg
godt lide. Jeg undersøger ikke markedet, når jeg nu er godt tilfreds, og
der er sikkert masser af andre firmaer med samme service og priser.

> Hvis du er Mac bruger, og gerne vil hoste på Mac, kan jeg anbefale dig
> at kontakte Avalonia Net, som hoster på G4 maskiner og skulle der opstå
> gnøf, så taler I samme sprog.

Jeg kontaktede dem dengang for fire-fem år siden, da jeg fik mit
eget domæne. De er sikkert gode og flinke, men prisen var et par tusinde
i kvartalet. Lige nu giver jeg kr. 60,- pr. måned, og det er jo lidt
mere passende for en privat hjemmeside.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-07-01 09:18

> [...]
> eget domæne. De er sikkert gode og flinke, men prisen var et par tusinde
> i kvartalet. Lige nu giver jeg kr. 60,- pr. måned, og det er jo lidt

Avalonia Net har levet en meget omtumlet tilværelse, men blev solgt
sidste år til en gæv jyde i Kolding og siden da har tingene ændret sig
markant.

Jeg vil ikke poste priser her i NG, men det koster ikke et par tusinde i
kvartalet.

http://www.avalonia.dk/

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-07-01 12:57

Jesper Haaber Gylling wrote:

> .dk domainerne koster pt. kr. 40,- + moms om året at leje af
> dk-hostmaster og så længe du betaler din leje er domainet dit.

Efter den 1. juli i år, er prisen kr. 60,- ekskl. moms pr. år.

Michael Rasmussen, <michael.r@grafisk.dk>