Dronningebusk
Fra : Sanne

Dato : 20-06-08 08:34

Ved at kikke på Toves flotte billeder i tråden med "Hvilket træ?" kom jeg
til at tænke på vores Dronningebusk
Den er meget gammel og trænger vist til en beskæring, da den blomster meget
sparsomt efterhånden.
Vi rører aldrig ved det, så den er aldrig blevet klippet.

Hvad gør vi nu ??
Hvordan beskærer man den og hvilket tidspunkt på året??

Mvh
Sanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-08 13:46

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad gør vi nu ??
> Hvordan beskærer man den og hvilket tidspunkt på året??

Mange beskærer deres dronningsbusk lige efter blomstring. De gamle
grene beskæres til 10 cm. over jorden, på den måde har du altid en
flot og tæt busk.

Jeg er også meget glad for vores busk, men den er kun ca. 3 år
gammel, så den er ikke ret stor endnu:

http://picasaweb.google.dk/minimis33/HusOgHave/photo?authkey=Iy9bQkk5plY#5164655885678290978

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sanne

Dato : 20-06-08 14:14

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> busk.
>
> Jeg er også meget glad for vores busk, men den er kun ca. 3 år gammel, så

Hej Tove...

Jamen det vil jeg forsøge...
Det må da være snart, for er den ikke næsten færdig med at blomstre nu ??
Min er som sagt meget sparsommelig mht. blomster

Mvh
Sanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-08 14:30

> [...]
> Det må da være snart, for er den ikke næsten færdig med at
> blomstre nu ?? Min er som sagt meget sparsommelig mht. blomster

Jo, det er den. Jeg synes ikke at buskene blomstrede så længe i år,
så man må jo nyde dem så længe man kan.

Vores er helt afblomstret, så min mand må i gang med beskæresaksen.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-08 22:56

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev
> Min er som sagt meget sparsommelig mht. blomster

I år var den ikke frodig, det var som om blomsterne var mindre, nok grundet
vandmangel. Så beskær med måde, jeg har ikke set at manglende beskæring
giver færre blomster.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen