El-Værktøj
Fra : l.tillgaard@gmail.co~

Dato : 18-06-08 12:14

Hej.

Jeg står og skal købe en rundsav og en stiksav og nu er der så dukket
en masse spørgsmål op.
Hvad er bedst "med ledning" eller akku.
Hvilket mærke er bedst Makita, Dewalt eller et helt 3.
Jeg vil gerne købe noget godt kram så det må godt koste lidt.

På forhånd tak.

Lars

Fra : Martin Bak

Dato : 18-06-08 19:35

<l.tillgaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej.

Jeg står og skal købe en rundsav og en stiksav og nu er der så dukket
en masse spørgsmål op.
Hvad er bedst "med ledning" eller akku.
---------
Afhængig af om du skal have det med på stilladser og tage osv. Men netop de
2 maskiner vil til privat brug være bedst at investere i med ledning. Det er
trods alt noget billigere i anskaffelse.

Hvilket mærke er bedst Makita, Dewalt eller et helt 3.
Jeg vil gerne købe noget godt kram så det må godt koste lidt.

-----------
Stiksav: Blå Bosch. (Jeg har selv en DeWalt, der er omtrent dobbelt så dyr
men ikke nær så god.) Kun knappens placering er bedre på min maskine.

Rundsav: Makita, med så lang en styreskinne som muligt. Evt. 2, en lang og
en kortere. Hvis det er til mere "svinet" brug, så en 1250w Skil. Den er
uopslidelig, men noget mere omstændig at være præcis med, omend det _kan_
lade sig gøre. Og så er den latterligt billig.

Hvis du ikke har en kapsav skulle du anskaffe dig en. DeWalt 707 er en
formidabel sav, tilpas handy og meget præcis, også når den bliver lidt
ældre.

For både håndrundsaven og kapsaven gælder det jo, at den ikke skærer bedre
end den klinge der sidder på. Det kan betale sig at investere i gode
klinger, og passe godt på dem.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter C:

Dato : 19-06-08 11:06

> Stiksav: Blå Bosch. (Jeg har selv en DeWalt, der er omtrent dobbelt så dyr
> men ikke nær så god.) Kun knappens placering er bedre på min maskine.

Enig i valget af blå Bosch. Jeg har en 15-20 år gammel GST-85 P og den har
virkelig fået tæv.
f.eks. kan man ikke lige komme til med sålen på, demonteres den og man saver
"frihånd" med styrerullen direkte på emnet
Eller lægger den ned og bøjer klingen a´la paletkniv hvis man skal skære tæt
op ad noget
En kammerat har også lånt den på et tidspunkt til at lave udskæringer i
100mm multiplader

Kort sagt: Den får lov at arbejde og den kører upåklageligt endnu, så
sådan en kan vist godt anbefales.

MVH Peter C:

Fra : Kim

Dato : 18-06-08 20:08

<l.tillgaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Jeg står og skal købe en rundsav og en stiksav og
>nu er der så dukket en masse spørgsmål op.
>Hvad er bedst "med ledning" eller akku.
Akku, hvis det er ikke alt for hårdt arbejde. Og
ALTID mindst 2 akku'er med...

>Hvilket mærke er bedst Makita, Dewalt eller et helt 3.
>Jeg vil gerne købe noget godt kram så det må godt koste lidt.

Festo. Det dúr Men det koster...

Mvh, Kim

Fra : TGJ

Dato : 18-06-08 21:26

<l.tillgaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg vil gerne købe noget godt kram så det må godt koste lidt.

festool (festo)

Dyrt, men ski.. godt

Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-08 01:41

On Jun 18, 8:13 pm, l.tillga...@gmail.com wrote:
> [...]
> Hvilket mærke er bedst Makita, Dewalt eller et helt 3.
> Jeg vil gerne købe noget godt kram så det må godt koste lidt.

Jeg vil mene Makita eller Hitachi eller blå Bosch

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-06-08 09:11

Hej!

Dansk Værktøjssalg har en DeWalt pakke til en god pris i denne uge (så
vidt jeg kan regne sammen. Se den på dvsalg.dk under Tilbud d. 19 Juni.
Har tidligere handlet hos dem og er fuldt tilfreds.

Og nej, har intet med firmaet at gøre :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader