Hvilket træ?
Fra : Tom Jensen

Dato : 18-06-08 08:07

Mon der er nogen der tør gætte på hvilket træ dette blad kommer fra?
http://peecee.dk/upload/view/119601

Jeg har scannet over- og underside af bladet. De fleste blade på træet
gullige men ikke pga. vandstres. Den gennemsnitlige bladstørrelse nok
1 cm længere end det scannede blad (hver tern 5 mm). Træets form
nærmest som Berliner-Poppel eller Pyramide-Poppel.

På forhånd tak
/Tom

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-08 19:01

"Tom Jensen" <hybenkradser@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bladstørrelse nok 1 cm længere end det scannede blad (hver tern 5
> mm). Træets form nærmest som Berliner-Poppel eller

Det ligner fuldstændig bladene på vores guldelm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-08 19:25

> "Tom Jensen" <hybenkradser@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ligner fuldstændig bladene på vores guldelm

Her er lige et par billeder af guldelmen. De er godt nok ikke
supergode:

http://picasaweb.google.dk/minimis33/HusOgHave/photo?authkey=Iy9bQkk5plY#5164655937217898562

http://picasaweb.google.dk/minimis33/HusOgHave/photo?authkey=Iy9bQkk5plY#5213658809617389778

Fra : Armand

Dato : 20-06-08 01:16

Tove Krieger skrev:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Her er lige et par billeder af guldelmen. De er godt nok ikke supergode:.....

Tak for dén!
Du har reddet mig fra at spørge dumt ind til de flotte gullig-gyldne
søljede træer der ses rundt i villa-kvartererne p.t.

Og så alligevel ikke:
Nu jeg for første gang virkelig har fået øje for dem, kan jeg ikke vente
med at se hvad årets gang gør ved det flotte løv. Så vil du tillige
oplyse mig derom??

--
Armand.
(Hvis løv-favorit ellers er Magnolia, hvis blade stedse bliver dybere og

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-08 13:58

> [...]
> Nu jeg for første gang virkelig har fået øje for dem, kan jeg
> ikke vente med at se hvad årets gang gør ved det flotte løv. Så

Om foråret er det hovedsagelig grønne blade, som efterhånden bliver
gule allesammen. Om efteråret taber den bladene ligesom de andre
løvfældende træer.

Fra : Tom Jensen

Dato : 19-06-08 13:12

Det er den! Tusind tak for hjælpen.

/Tom

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-08 21:48

> Det er den! Tusind tak for hjælpen.
>
> /Tom

Velbekomme

Vores guldelm er 18 år gammel og ca. 8 meter høj. Det er pænt med de
gule blade, men det er ikke et træ man ser ret tit i villahaver.