Stållåge?
Fra : Torben

Dato : 17-06-08 14:32

Hej gruppe,

min have grænser op til et grønt område og eneste afgrænsnig er nogle store
træer og et levende hegn.

I den forbindelse har jeg tænkt på at sætte en stållåge op. Det kunne være i
stil med denne:
http://www.pithegn.dk/katalog.asp?t=5&ID=352797

Et krav er, at den skal være over 2 meter bred og ca. 1½ meter høj. En
stållåge med et trådhegn kunne være en mulighed, men helst så jeg en
stållåge med vandrette brædder - disse brædder kunne jeg male i en mørkegrøn
farve så det falder nogenlunde i med det levende hegn.

Nogen gode idéer? Nyt, brugt, gør-det-selv, nyt - alt har interesse.

mvh & på forhånd tak
Torben

Fra : Armand

Dato : 17-06-08 23:31

Torben skrev:
> [...]
> mørkegrøn farve så det falder nogenlunde i med det levende hegn.
>
> Nogen gode idéer? Nyt, brugt, gør-det-selv, nyt - alt har interesse.

Skal den træ-beklædes, hvorfor så ikke selv skrue grundrammen sammen af
lægter med en skråstiver?

--
Armand.

Fra : Torben

Dato : 18-06-08 06:05

> Skal den træ-beklædes, hvorfor så ikke selv skrue grundrammen sammen af
> lægter med en skråstiver?

Ja det kunne være en mulighed - men jeg er desværre ikke selv i stand til at
dimensionere en sådan konstruktion?

mvh
Torben

Fra : Armand

Dato : 18-06-08 18:15

Torben skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Ja det kunne være en mulighed - men jeg er desværre ikke selv i stand
> til at dimensionere en sådan konstruktion?

Forudsat man bruger en skråstiver vil en hvilkensomhelst pind kunne bære
ligesåvel som de spinkle rør den til-linkede jernkonstruktion består af !

--
Armand.