Varmegeninvindingssystem, anbefalinger?
Fra : Steen Suder

Dato : 15-06-08 15:21

Jeg er ved at lave forundersøgelse med henblik på at anskaffe et
varmegenindvindingssystem til min families bolig. Huset er på ca. 120 m² i
et plan og har stue, køkken, tre værelser og gang/vindfang. Der er
fjernvarme og det er ikke planen at ventilationen skal anvendes som
opvarmning.

Jeg forestiller mig et anlæg med en effektiv veksler (hvad skal det være?),
der ventilerer stue, køkken og værelser, som ikke har avancerede features
med mindre det har en varig og god værdi. Jeg vil selv installere, men vil
anvende elektriker til elinstallation og evt. leverandør/ventilatør til at
køre anlægget ind. Derudover vil jeg også købe mig til
dimensionering/rådgivning (hvilke dyser hvor, størrelser osv.).

Jeg kan se at der er flere mærker Nilan, Genvex, Trepol, Øland, Lindab,
SystemAir/Danvent; hvordan ligger det med kvaliteten, pris, effektivitet
(vekslere, motorerer etc.)?

Hvad bør man vælge?

--
Steen Suder