Se flytning af form
Fra : Harald

Dato : 21-07-01 19:44

Hej

Hvordan får man besked hvis en form bliver flyttet? Jeg har prøvet med
OnCanResize men den virker kun hvis windows er sat op til at "Vis indhold i
vindue, ,mens der trækkes"

Jeg bruger Win2k og Delphi 4

Mvh
HK

Fra : P.L.

Dato : 21-07-01 22:57

Hej harald

Jeg har en ide om, at du kan måske bruge onPaint.
Hvis du laver en variabel (TPoint). Initialitisere denne variable i onActivate med left og top.
Når så TForm skal 'Paintes' kan du jo sammenligne variablen med den aktuelle left og top.

Det kan godt være det ikke kan bruges !!! - det er ikke afprøvet.

P.L.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 21-07-01 23:18

"P.L." <jessie-peter@get2net.dk> wrote in

> [...]
> sammenligne variablen med den aktuelle left og top.
>
> Det kan godt være det ikke kan bruges !!! - det er ikke afprøvet.

Jeg ville nok nærmere forsøge at fange en windows message (sådan en må
der jo blive sendt - ikke at jeg lige ved hvilken men det er der nok
andre der gør)

Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Harald

Dato : 22-07-01 04:22

"Claus Christiansen" <kruc@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> "P.L." <jessie-peter@get2net.dk> wrote in

> Jeg ville nok nærmere forsøge at fange en windows message (sådan en må
> der jo blive sendt - ikke at jeg lige ved hvilken men det er der nok
> andre der gør)

Ja du har ret, der bliver sendt en WM_MOVE, så nu funker det.

Takker.

Mvh
HK

Fra : P.L.

Dato : 22-07-01 09:13

Hej Harald

Vil du gøre mig en tjeneste, at sende en sådan procedure WM_MOVE, da jeg ikke er særlig skrap til
disse proceduretyper;

Fra : Harald

Dato : 22-07-01 11:35

"P.L." <jessie-peter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Harald
>
> Vil du gøre mig en tjeneste, at sende en sådan procedure WM_MOVE, da jeg
ikke er særlig skrap til
> disse proceduretyper;

Er sådan set magen til det eks. du kommer med i tråden postmessage
'canclose:= false'

private
procedure msgWM_MOVE(var Msg: TMessage); message WM_MOVE;
..
..
Procedure TForm1.msgWM_MOVE(var Msg: TMessage);
var
xpos,ypos : integer;
begin
{fra delphi hjælp
xPos - Value of the low-order word of lParam. Specifies the x-coordinate of
the upper-left corner of the client area of the window.
yPos - Value of the high-order word of lParam. Specifies the y-coordinate of
the upper-left corner of the client area of the window.}

xpos:=Loword(Msg.LParam);
ypos:=Hiword(Msg.LParam);

msg.Result:=0;
end;

Mvh
HK

Fra : P.L.

Dato : 22-07-01 21:07

Hej Harald

Dine informationer er gemt til senere brug.