Udlufte sugeledning til Shell Thermo Line ~
Fra : Morten Trab

Dato : 14-06-08 10:07

Hej,

Vi har været ved at skifte olietank, desværre kom der luft i systemet
hvilket nu har resulteret i at oliebrænderen nægter at starte op.

Umiddelbart kan jeg ikke finde noget i manualen om hvordan man
udlufter sådan en Shell Thermo Line 800 ULV-S brænder.

Nogen der kan give et hint??

Mvh. Morten Trab

PS. Opkald til Shell er foretaget, de kan ikke sende en tekniker før
på mandag :(

Fra : CC

Dato : 14-06-08 17:46

"Morten Trab" skrev i en meddelelse ...

[...]

Fandt denne. Søgte på udluftning. Jf denne manual skal det ske på olepumpens
manometer tilslutning (Kap. 3) Installation og ibrugtagning.

http://www.danskvarmeservice.dk/dyn/files/normal_items/116-file/MB%20Thermo%20Line%20manual.pdf

Fra : Morten Trab

Dato : 14-06-08 10:52

On 14 Jun., 18:45, "CC" <c...@mail.dk> wrote:
> Fandt denne. Søgte på udluftning. Jf denne manual skal det ske på olepumpens
> manometer tilslutning (Kap. 3) Installation og ibrugtagning.
>
> http://www.danskvarmeservice.dk/dyn/files/normal_items/116-file/MB%20...

Ja, den har jeg også selv fundet, men et sådan manometer har vi ikke,
det ligner noget specialværktøj...
Det var mere derfor jeg søgte information om hvordan man ellers kunne
udlufte sugeledningen...

Mvh. Morten

Fra : Morten Trab

Dato : 14-06-08 12:08

On 14 Jun., 18:51, Morten Trab <mor...@trab.dk> wrote:

> [...]
> det ligner noget specialværktøj...
> Det var mere derfor jeg søgte information om hvordan man ellers kunne

Nå, nu lykkedes det at få liv i den igen...
Løsnede den blindprop der sidder hvor manualen viser at manometret
skal sættes på og startede pumpen, så klarede den selv resten :)

Mvh. Morten