Larver i æbletræ
Fra : Ole Pedersen

Dato : 07-06-08 17:48

Mit Ingrid Marie æbletræ er delvist pakket ind i noget spind, hvor hvert
spind dækker omkring 4-5 blade. Inde i spindet er der et mylder af larver på
1-1½ cm. længde. Er der nogen der ved hvad det er og hvad man kan gøre ved
det.

På forhånd tak
Ole

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-06-08 22:54

"Ole Pedersen" <olepedersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på 1-1½ cm. længde. Er der nogen der ved hvad det er og hvad man kan gøre

Kan ikke lige huske hvilken vikler det er larver af, men det er ret enkelt
at spule alle spind væk, og så ordner fuglene resten. Sjovt nok holder
fuglene sig fra spindene, som de ellers let kunne fjerne/gennemsøge.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 07-06-08 22:57

Hej Ole!

Det er æbleviklerens larver. Det bedste er, hvis du kan ødelægge spindet med
en pind, så musvitter og blåmejser kan komme til og spise larverne. Fuglene
er vilde med dem. De larver der hænger ved pinden kan du brænde af med
ukrudtsbrænderen.

Man kan også sprøjte dem, men hvis fuglene fodrer deres unger med de
forgiftede larver bliver fugleungerne også forgiftet, så det vil jeg ikke
anbefale dig at gøre.

Prøv at se om ikke det er tilstrækkeligt at ødelægge spindet så fuglene
lettere kan komme til.

Hilsen
PeterLS

Fra : Ole Pedersen

Dato : 08-06-08 09:40

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefale dig at gøre.
>
> Prøv at se om ikke det er tilstrækkeligt at ødelægge spindet så fuglene

Tak for jeres input, jeg vil fluks gå i gang med haveslangen.
mvh
Ole