mdf-plade kan den tåle at være ude hele år~
Fra : Ivan

Dato : 06-06-08 06:54

Dav i gruppen

Jeg overvejer at lave et lille udekøkken, lige ved siden af grillen. Kan en
mdf-plade klare af være ude under overdækkeningen hele året, uden af gå itu?
De skal naturligvis behandles/males, men med hvad?

Hvorfor lige mdf-plade, der kan jeg lave skabe/bordplade så det for de mål
jeg har brug for.

Fra : CC

Dato : 06-06-08 07:54

"Ivan" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> De skal naturligvis behandles/males, men med hvad?
>
> Hvorfor lige mdf-plade, der kan jeg lave skabe/bordplade så det for de mål
Hvis MDF pladen får vand vil den efter kort tid svulme op. Derfor tror jeg
det er en stor chance at tage med malet MDF.
Hvorfor ikke bruge vandfast krydfinér ?

Valg af maling - Jeg vil rådføre mig med Flügger

Fra : Max

Dato : 06-06-08 08:11

Hej Ivan

> Hvorfor lige mdf-plade, der kan jeg lave skabe/bordplade så det for
> de mål jeg har brug for.

Du kan få vandfast MDF plade, almindelig plade dur ikke.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 06-06-08 12:59

On Fri, 6 Jun 2008 07:54:16 +0200, "Ivan" <virker@ikke.nu> skrev:

>Dav i gruppen
>
>Jeg overvejer at lave et lille udekøkken, lige ved siden af grillen. Kan en
>mdf-plade klare af være ude under overdækkeningen hele året,

Nej og heller ikke den vandfaste. du skal du ofre vandfast xfiner,
eller en bodexplade( og du skal heller ikke forsøge med den vandfaste
spånplade)

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Ivan

Dato : 08-06-08 12:24

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej og heller ikke den vandfaste. du skal du ofre vandfast xfiner,
> eller en bodexplade( og du skal heller ikke forsøge med den vandfaste
> spånplade)

Dav

Jeg bukker og takker mange gange for svar.
Jeg ser mig om efter en plade der kan klare at være udendørs.
Det bliver så en bodexplade.

Tråden slutter så her.
Tak endnu en gang.