Skæve gulve og skydelåger - hvordan??
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 04-06-08 21:02

Hej i gruppen

Jeg har netop sat en flok garderobeskabe op i soveværelsen. Selvom gulvet
var hyleskævt, lykkedes det egentlig fint at få det hele i vatter ved brug
af en frygtelig masse plastik-kiler.

Nu kommer problemet så med de skydelåger jeg har købt.

Skabene står jo i vatter, så toplisten var jo nem lige at sætte på. Når jeg
så lægger bundlisten og prøver en skydelåge, så sker der jo det frygtelige
at den helt af sig selv triller ned mod den ene ende.

Jeg har et fald på 2cm i skabets 2,5 meters bredde.
Jeg kunne sagtens bruge mine farvede plastikkiler fra knudsen til at få
bundlisten op i vatter, men jeg gætter på at det kommer til at se mere en
kikset ud (+ender med halshugning fra fruen).

Jeg tror ikke jeg er den første der står med dette problem. Jeg kan bare
ikke rigtig hverken selv komme på en løsning, eller finde en på nettet.

Er der nogen der har nogle gode tanker om hvordan jeg kan få det til at se
pænt ud??

Gulvet er lakeret ege-parket. Bundlisten er lavet af aluminium.

Mvh

/CJ

Fra : Joas

Dato : 05-06-08 21:07

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har nogle gode tanker om hvordan jeg kan få det til at se

Der er vel ikke så meget andet at gøre end at "skjule" mellemrummet mellem
bundlisten og gulvet med en liste.

V.h.
Jonas

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 07-06-08 12:07

"Joas" <Joas@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vel ikke så meget andet at gøre end at "skjule" mellemrummet mellem
> bundlisten og gulvet med en liste.

Det ville selvfølgelig have været en løsning. Jeg er bare ikke så meget til
alle de lister der skjuler både klyt og fejl.

Løsningen blev at jeg købte en fyrtræs reglar ved tømmerhandelen. Derefter
fandt jeg en maskinsnedker, som ville give det et forsøg (med risiko for at
de mislykkedes).
Han fik lavet den nydeligste kile på 2 meter med største højde på 1,8cm
faldende til 0cm.

Herefter bejdsede jeg den i egekulør, så den passer til gulvet.

Det hele er nu monteret, og ser ret godt ud hvis jeg skal sige det selv.....

Tak for input

/CJ

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-06-08 12:17

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Herefter bejdsede jeg den i egekulør, så den passer til gulvet.
>
> Det hele er nu monteret, og ser ret godt ud hvis jeg skal sige det

God løsning. Det er altid tilfredstillende selv at finde ud af tingene. :)

- Martin