deWalt reservedele
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-06-08 07:24

Hej

Et bor satte sig fast i min deWalt-boremaskine. Grueligt fast. Ikke
engang med hjælp af et par rørtænger kunne jeg vride det fri. Til
gengæld fik jeg ødelagt borepatronen, som knækkede af maskinen og røg i
skraldespanden, incl. boret.

Men efter lidt søgen på nettet er det ikke lykkedes mig at finde et sted
at købe en ny borepatron. Maskinen virker jo fint nok, så selv om det
nok ikke rigtig kan svare sig kun at købe en patron, så vil jeg da gerne
lige undersøge det lidt først.

Så, nogen som kender et sted man kan få den slags?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 04-06-08 07:37

Hej Mads

> Et bor satte sig fast i min deWalt-boremaskine. Grueligt fast. Ikke
> engang med hjælp af et par rørtænger kunne jeg vride det fri. Til

En anden gang så prøv at lægge borepatronen på et solidt
underlag, helst en ambolt, og så lap den en på siden med
en hammer, det kan løsne genstridige fastklemte bor.

--
Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 04-06-08 08:09

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lige undersøge det lidt først.
>
> Så, nogen som kender et sted man kan få den slags?

Genbrugspladsen....

Mvh, Kim

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-06-08 17:41

On Wed, 4 Jun 2008 09:08:49 +0200, "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote:

>Genbrugspladsen....

Tjo... det var da en mulighed .... har hørt fra en i et tømmerfirma at
de ikke reparerer på deres deWalt'er, men smider dem ud og køber nye
hvis de går i stykker.

Hmm.... jeg kunne også bare købe mig en ny - med nye batterier og det
hele. Men jeg har egentlig været så glad for den gamle, og den fejler
ikke andet end en manglende borepatron.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Armand

Dato : 04-06-08 19:32

Mads Lie Jensen skrev:

> Tjo... det var da en mulighed .... har hørt fra en i et tømmerfirma at
> de ikke reparerer på deres deWalt'er, men smider dem ud og køber nye
> hvis de går i stykker.

Med sådan en politik er DeWalt klart det dyreste produkt at købe!

Min mester er hoppet på Makita-vinkelslibere efter at have hørt en
konsekvens udtalelse om at "sådan en 5" vinkelsliber holder ikke længere
end ét år - Uanset mærke"
Dét må siges at være et slag i fjæset på mærkevare-producenterne, hvis
kvalitet i så fald ér faldet kritisk efter at intet produceres i Europa
længere :-|

--
Armand.

Fra : mig

Dato : 04-06-08 19:57

> [...]
> Dét må siges at være et slag i fjæset på mærkevare-producenterne, hvis
> kvalitet i så fald ér faldet kritisk efter at intet produceres i Europa

At der er forskel på kina mærker og makita, dewalt etc kræver ikke den store
ingeniør kunst at konstatere. Hvis han kan dræbe alle på et år, er det nok
andre områder, fx at de arbejder i meget støvede områder (fx skærer mursten
indendørs)

jeg skiftede mine billige vinkelsliberer ud med dewalt'er (ingen præferencer
inden for kvali varerene, fik bare et godt tilbud), og de holder KLART bedre
end de andre!

Fra : Thomas Larsen

Dato : 04-06-08 18:03

Snip
> [...]
> lige undersøge det lidt først.
>
> Så, nogen som kender et sted man kan få den slags?

Der ligger en Dewalt forhandler (P. Brøsen) af reservedele på Gl.
lundtoftevej 3 i Lyngby nord for Kbh.Der har jeg fået reservedele til en
stiksav. Det ser også ud til at der er tilsvarende i Odense og Viborg på
Dewalts hjemmeside.

Thomas

Fra : mig

Dato : 04-06-08 18:32

> [...]
> engang med hjælp af et par rørtænger kunne jeg vride det fri. Til
> gengæld fik jeg ødelagt borepatronen, som knækkede af maskinen og røg i

Stark næste uge : dewalt 18v akku med 2 store batt : 1495 incl moms

Køb den og du har samtid to ekstra nye friske batterier. Andet kan næppe
betaler sig

Overvejer selv at hoppe på den trods jeg allerede har 2 x 18v dewalt.
Friske batterier kan man ikke få nok af

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-06-08 21:39

On Wed, 4 Jun 2008 19:31:54 +0200, "mig" <..@yahoo.com> wrote:

>Stark næste uge : dewalt 18v akku med 2 store batt : 1495 incl moms

Er den med slagbor?
Det er min nuværende, og det skla en evt. ny også have.

>Køb den og du har samtid to ekstra nye friske batterier. Andet kan næppe
>betaler sig

Sikkert ikke .....

>Overvejer selv at hoppe på den trods jeg allerede har 2 x 18v dewalt.
>Friske batterier kan man ikke få nok af

Enig - og batterierne til min er faktisk ikke særlig gode mere.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : mig

Dato : 04-06-08 22:24

> Er den med slagbor?
> Det er min nuværende, og det skla en evt. ny også have.

jep. model988 (den forrige model). 3gear og slagbor

Fra : Per H

Dato : 04-06-08 20:43

On Wed, 04 Jun 2008 08:23:30 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>Hej
>
>Et bor satte sig fast i min deWalt-boremaskine.
>Så, nogen som kender et sted man kan få den slags?

Jeg er da sikker på at du kan få din trælast/ byggemarked til at
skaffe en ny parron hjem. Det er sikkert en prof afdeling du skal have
fat i. Men om det kan betale sig vides ikke-

M.V.H.

Per

skype bruger