Havetraktor kan ikke starte med renoveret ~
Fra : JJJessen@gmail.com

Dato : 03-06-08 13:46

Hej er ny her men here i goes.

Jeg har fået forræret en Yardman HF6130 (med en B&S 13,5hk motor) af
min svigerfar, han havde kørt den tør for olie sidste sæson, da jeg
fik den var den skilt af, efter nogle timers undren kunne jeg
konstatere at den ikke havde taget skade og samlede den derefter.
(jøsses det tog lang tid).
Ville så til at starte den men det vil den ikke, det er gnist på
tændrøret, som er nyt, og der er en hel tank benzin på, motoren tørner
fint rundt og får brændstof. Giver jeg den en lille snaps så skyder
den kun en enkelt gang og så er den skid slået, håber i kan hjælpe.

Mvh

Nybegynderen
Jessen

Fra : StreetFighter

Dato : 03-06-08 23:30

Lidt at tjekke her:

Er der kompression nok?
Er tændingstidspunktet korrekt?
Bliver tændrøret vådt af benzin?

Fra : JJJessen@gmail.com

Dato : 03-06-08 23:31

On 4 Jun., 00:30, StreetFighter <streetfigh...@ghostrider.invalid>
wrote:
> Lidt at tjekke her:
>
> Er der kompression nok?
> Er tændingstidspunktet korrekt?
> Bliver tændrøret vådt af benzin?

} Ja der er masser af kompression
} Tændingstidspunktet er jeg ikke helt sikker på jeg kan nemlig ikke
finde OD mærket
} Tændrøret bliver vådt af benzin ja

Fra : JJJessen@gmail.com

Dato : 05-06-08 00:40

Ja der er masser af kompression
Tænding kan jeg jo ikke kontrollere, da jeg ikke kan finde OD
mærkerne, men der er som sagt masser af gnist.
Tændrøret bliver vådt ja

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 10:07

JJJessen skrev
> [...]

>fint rundt og får brændstof. Giver jeg den en lille snaps så skyder
>den kun en enkelt gang og så er den skid slået, håber i kan hjælpe.

Sidder knastakslen rigtigt i forhold til krumtappen ?
Har du tjekket om noten/kilen i svinghjulet ikke er revet over ?

Sidst men ikke mindst, hvad er typenr og code på motoren ?
( enten stemplet ind i blæserskjoldet, lige ovenover tændrøret, eller på
siden af det)

Fra : JJJessen@gmail.com

Dato : 09-06-08 04:00

Hey fejl er fundet det var noten i svinghjulet der var blevet rykket
over

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 11:36

<JJJessen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey fejl er fundet det var noten i svinghjulet der var blevet rykket
> over

Ok, så kører den igen ?

Fra : Armand

Dato : 09-06-08 22:44

JJJessen@gmail.com skrev:
> Hey fejl er fundet det var noten i svinghjulet der var blevet rykket
> over

Point til Kai !!!

--
Armand.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 09-06-08 23:15

> Point til Kai !!!

Det har han sikkert set før... Det havde ikke været mit første gæt.

Mvh
Leon

Fra : Armand

Dato : 10-06-08 21:01

Leon Hulstrøm skrev:

> Det har han sikkert set før... Det havde ikke været mit første gæt.

Jup, sikkert!
Og dét er selve grundessensen i begrebet: "erfaring"

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 09-06-08 22:44