Skydedørsgarderobe - hvilken producent
Fra : Optimus Prime

Dato : 03-06-08 10:26

Står overfor at skulle investere i en skydedørsgarderobe og har opdaget
hver eneste køkkenfirma og byggemarked har 1-2 forskellige mærker de
tilbyder...
Jeg synes priser og udbud er rimelig ens på den jeg har kigget på, så
hvad gøre man så?

Spørger her i gruppen naturligvis

Så lad mig høre de gode og de dårlige historier og hvis nogen har lidt
staldtips så hører jeg også gerne dem...

Er der nogen man skal holde sig fra, bliver det hele lavet sammen sted
eller er der nogen som er væsentligt billigere end andre osv?

Fyr løs

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-06-08 10:54

Hej!

Optimus Prime wrote:

> Står overfor at skulle investere i en skydedørsgarderobe og har opdaget
> hver eneste køkkenfirma og byggemarked har 1-2 forskellige mærker de
> tilbyder...

Skal det være noget i specielle mål? Ellers har Ikea nogle glimrende
skydelåger til fornuftige penge. Jeg har 2 låger på hver 1m i alu og
glas og de kostede 2200,- ex. skabene. De findes også i andre mål (mht.
bredde). De monteres direkte på deres Pax-skabe.

Der er 30cm ekstra plads i bredden der hvor mit skab er blevet
indbygget, men jeg var for nærig til at få lavet det på specialmål.
Giver ikke 3-4 gange prisen for så lidt ekstra.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-06-08 07:13

Kim Voss Schrader skrev:
> [...]
> glas og de kostede 2200,- ex. skabene. De findes også i andre mål (mht.
> bredde). De monteres direkte på deres Pax-skabe.

Ja det glemte jeg at skrive - specielmål og med skrå låge til skråvæg...

Har andet sted fået det råd at købe indmaden i IKEA og lågerne andet
sted - da IKEAs "indmad" er ret billig

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-06-08 22:10

Hej!

Optimus Prime wrote:
> Ja det glemte jeg at skrive - specielmål og med skrå låge til skråvæg...

Ok, så drop Ikea-skabene. De er kun til standardløsningerne :)

> Har andet sted fået det råd at købe indmaden i IKEA og lågerne andet
> sted - da IKEAs "indmad" er ret billig

Tja, skabene er alm. melamin, og så har de lidt forskelligt "nus" til
indretningen (skuffer etc). Ikke imponerende kvalitet, men fint til prisen og
glimrende til mit formål.

Men ellers kan du da få en snedker til at lave præcis hvad du vil have ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 18:28

Optimus Prime wrote:
> [...]
> mærker de tilbyder...
> Jeg synes priser og udbud er rimelig ens på den jeg har kigget på, så

Vi købte vores i Bilka. De får dem fra Designa, og vi er godt tilfredse med
dem.

Prisen kan jeg ikke huske, men det var det billigste vi kunne finde.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : CC

Dato : 04-06-08 22:19

"Optimus Prime" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> tilbyder...
> Jeg synes priser og udbud er rimelig ens på den jeg har kigget på, så hvad

Fandt ud af det samme som du. Grundopbygningen er rimelig ens, men farver og
pynt (alu lister på tværs af låger) er forskellig.

Jeg fandt ud af at:
- Svane køkken var for dyr.
- HTH køkken havde nogle lamper som tilbehør, der så bedre/smarter ud end de
andre
- HTH "Gør-Det-Selv", KVIKog Silvan "billigt" skrammel - Kun standard mål.
Alt højere/bredder koster.
- Div. trælast handler - Skomager bliv ved din læst, altså sælg træ og lad
andre om færdigvare.

Vi købte i HTH - Havde et farligt bøvl med producenten, og HTH så smilende
til fra sidelinien. Eftre et sæt nye låger + On-site rep af lister/ridser
lykkes det endelig, men har ikke fortrudt.

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 06-06-08 07:58

> [...]
>
> Er der nogen man skal holde sig fra, bliver det hele lavet sammen sted
> eller er der nogen som er væsentligt billigere end andre osv?

Hejsa!

Vi købte skabe igennem Bauhaus http://www.inbau.dk/.
Flotte låget til en meget fornuftig pris, MEN "indmaden" er for simpelt,
svær at samle men OK, når det først er samlet.
Skulle vi gøre det om, bliver det stadig låger fra http://www.inbau.dk/ og
"indmaden" fra IKEA.

Kurt

Fra : john

Dato : 09-06-08 00:09

Vi har købt inbau fra Bauhaus og er stærkt tilfredse med dem.

Vi har et gammelt inbygget skab som vi ville friske op, og med inbau sidder
skinderne i loft og gulv dvs. du ikke behøver at sætte dem på selve skabet.
Vi valgte ikke den billigste løsning da vi syntes skinderne/hjulene var mere
solide på de lidt dyrere løsninger.

Mvh,
John

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 09-06-08 14:51

"john" <prozak@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Vi har købt inbau fra Bauhaus og er stærkt tilfredse med dem.
> Vi valgte ikke den billigste løsning da vi syntes skinderne/hjulene var
> mere solide på de lidt dyrere løsninger.

Helt enig, køb ikke den billigste model.

Kurt

Fra : jones_net

Dato : 09-06-08 00:39

On 3 Jun., 11:25, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen man skal holde sig fra, bliver det hele lavet sammen sted
> eller er der nogen som er væsentligt billigere end andre osv?

Købte ved Invita på specialmål. De har en dyr og en billig udgave.
Sælgeren anbefalede den billige, og vi har ikke fortrudt. Tror måske
det er samme producent som XL. bruger... Har selv bygget indmaden af
MDF, da den skulle have specialmål...

/J

Fra : Optimus Prime

Dato : 09-06-08 08:12

Tak for de mange svar - det er rart at høre folk er tilfredse der hvor
de har kørt... det tyder på der generelt sælges kvalivarer...

Jeg skal i JKE Design i eftermiddag og have et tilbud

De har 25% rabat denne uge med og kan levere skabslåger i 150cms bredde
i et stykke (det har jeg ikke fundet andre der kan)