Rhododendrium
Fra : Elmer Fjort

Dato : 01-06-08 22:31

Jeg har lige et spørgsmål om dem.
Nogle af vores "glemte" at blomstre i år, eller det vil sige der kom et
enkelte blomster skud, men alt det andet var blot vækstskud.
Hvad kan det skyldes. Dem der ikke blomstrede står mellem en del der
blomstrede normalt.

Elmer

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-08 13:04

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kom et enkelte blomster skud, men alt det andet var blot
> vækstskud. Hvad kan det skyldes. Dem der ikke blomstrede står

Plejer I at nippe de afblomstrede skud af efter blomstring ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-08 13:05

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Plejer I at nippe de afblomstrede skud af efter blomstring ?

Jeg mente selvfølgelig de visne blomster.

Fra : Lise Hansen

Dato : 02-06-08 19:37

Sidste efterår var det så mildt, at en del planter troede, at det allerede
var forår. Der var en del rhododendron, som blomstrede (sparsomt) i
efteråret. Disse blomsterknopper skulle ellers være gemt til i år. Så hvis
dine rhododendron blomsterrde i efteråret er det forklaringen.
Jeg synes nu også, at en del af mine rhododendroner har haft færre blomster
i år end de plejer, selv om de (næsten) ikke blomstrede i efteråret. De ser
sunde ud, så de blomstrer nok fint til næste år.

Hilsen
Lise

Fra : Elmer Fjort

Dato : 02-06-08 22:52

"Lise Hansen" <lise.hansen100@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser
> sunde ud, så de blomstrer nok fint til næste år.

De planter som ikke rigtigt blomstrede, var ikke blandt dem som fik
forårsfornemmelser i efteråret.
Og alle de visne blomsterskud var fjernet. Planterne er ikke så store
endnu.

Elmer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-06-08 23:00

Det er nu nok nu her efter blomstring, at man skal sætte ind med vand og
gødning, så næste års knopper kan blive anlagt under gode forhold.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 02-06-08 23:46

> Det er nu nok nu her efter blomstring, at man skal sætte ind med vand og
> gødning, så næste års knopper kan blive anlagt under gode forhold.

Sidste år mener jeg nu nok der kom vand nok :))

Elmer

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-06-08 21:27

> [...]
> ser
> sunde ud, så de blomstrer nok fint til næste år.

Mine blomstrer igen i år, så haven er fuldstændig hysterisk i farver
De skal klippes med følelelse, da de ellers bliver
hvert-andet-år-blomstrende. Og klipper man dem ikke, så vil de af natur kun
blomstre flot hvert andet år, så jeg gør det med de nye (den gang de kom i
Netto til ingen penge for en lille pind) at de fik halvdelen klippet af det
ene år og halvdelen året efter - nu blomster de som sagt næsten alt for
meget.

Mvh Maria