Solcelle nedgravningsspot - Erfaringer/pri~
Fra : mugge

Dato : 01-06-08 19:13

Hej

Overvejer at få fat i et par nedgravingsspots med Solcelle belysing - skal
ned i noget herregårdsstenstr, og så er der vist ikke så mange muligheder.

Har fundet dem her på nettet:
http://belys.dk/product.asp?product=1280&sub=0&page=1
Nogen der har prøvet dem - eller andre?

Nogen der ved hvor jeg kan få nogen billigere................?

mvh

VK

Fra : Lars

Dato : 01-06-08 21:12

mugge skrev:
> [...]
> Nogen der har prøvet dem - eller andre?
>
> Nogen der ved hvor jeg kan få nogen billigere................?

Vær opmærksom på, at der ikke er tale om egentlige "spots" - men om
lamper til "hyggebelysning", som der står på sitet.

Mit gæt er, at de ikke lyser voldsomt meget mere end en nefalygte (og
ikke særlig lang tid på den mørke tid af året, hvor behovet er størst)

Hvis du kan skal burge et par stykker sælges de i løs vægt i flere
byggemarkeder til 129 kr. pr. styk -der kan du måske også være heldig at
se dem i drift.

Fra : mugge

Dato : 01-06-08 23:17

Har en genbo der har sådan nogen solar fætter lamper på "pinde" i sin
forhave - lyser nu ellers pænt op det meste af natten i de her
dage.................. men det afhænger nok meget af mærke/model

Hvilke byggemarkeder har dem? Altså dem til nedgravning, synes ikke jeg har
set dem nogen steder

Fra : Lars

Dato : 02-06-08 19:41

mugge skrev:
> Har en genbo der har sådan nogen solar fætter lamper på "pinde" i sin
> forhave - lyser nu ellers pænt op det meste af natten i de her
> dage.................. men det afhænger nok meget af mærke/model

Med næsten 15-17 timers dagslys får de også en god opladning på denne
årstid og pga de lyse nætter er de heller ikke tændt så længe.

På en kort vinterdag er der måske halv så meget dagslys i halv så mange
timer, og begynder de at lyse omkring kl. 17.00 er de slukket igen hen
på aftenen. Så hvis du har brug for dem som decideret oplysning af en
sti eller indkørsel, så risikerer du blot, at de er slukket når behovet
er der.

> Hvilke byggemarkeder har dem? Altså dem til nedgravning, synes ikke jeg har
> set dem nogen steder

Jeg har bl.a. set dem i en Bygma (Hornsherred) og i en XL Byg (Amager)
De er fra Jo-El, så de er nemme at skaffe hjem, mange byggemarkeder
forhandler deres sortiment of forvejen.