Cementmørtel - blandingsforholdet?
Fra : frank

Dato : 01-06-08 16:12

Hej. Jeg skal blande noget cementmørtel (cement og groft grus) til at støbe
"pyntesten" (sømaterialer) ned i. Det er langs husmuren og jeg har gravet ud
i 12 cm. dybde.

Hvilket blandingsforhold skal jeg blande cementen/groftgrus i ?

Jeg kan nok ikke undgå at få noget cementmørtel op på pyntestenene - er der
kun at afsyre bagefter for at fjerne resterne ? (jeg vil helst undgå af
afsyre). Eller er der en smart arbejdsgang som gør, at man ikke får cement
op på pyntestenene?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-06-08 18:51

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gravet ud i 12 cm. dybde.
>
> Hvilket blandingsforhold skal jeg blande cementen/groftgrus i ?

1:6 burde kunne gøre det.

> [...]
> der kun at afsyre bagefter for at fjerne resterne ? (jeg vil helst undgå
> af afsyre). Eller er der en smart arbejdsgang som gør, at man ikke får

Sørg for at holde stenene rene under processen. Du kommer ikke uden om at
afsyre.

> Venlig hilsen, Frank.

- Martin

Fra : frank

Dato : 02-06-08 19:44

> 1:6 burde kunne gøre det.

> Sørg for at holde stenene rene under processen. Du kommer ikke uden om at
> afsyre.

> - Martin

Hej Martin. Tak for svaret. Jeg er i fuld gang og det går strygende - også
uden at svine stenene til.

v.h. Frank