Kiwi ?
Fra : Battlefield's

Dato : 31-05-08 20:57

Hej
Hvordan passer vi bedst en Kiwi?
Kan den stå i drivhus eller vil den hellere stå ude?
Vores hedder: Actinidia deliciosa
Hilsen Vibeke

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-05-08 21:31

On Sat, 31 May 2008 21:56:51 +0200, "Battlefield's"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvordan passer vi bedst en Kiwi?
>Kan den stå i drivhus eller vil den hellere stå ude?

Kivier vil gerne have masser af varme, så drivhus må være bedst. De kan
vokse ret meget, så giv den god plads.

>Vores hedder: Actinidia deliciosa

Det er artsnavnet på alle kivi. Og nogle kivier er fremmedbestøver, dvs.
der skla være både en han- og en hunplante for at man kan få frugt.
Nogle udvalgte sorter er selvbestøvende, bl.a. den som hedder Jenny. Der
behøver man så kun en enkelt.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-06-08 01:07

Battlefield's skrev:
> Hej
> Hvordan passer vi bedst en Kiwi?
> Kan den stå i drivhus eller vil den hellere stå ude?
> Vores hedder: Actinidia deliciosa

Apteryx Owenii, er navnet!
Og jeg er sikker på at den ikke nøjes med at stå hvis den placeres ude!

--
Armand.