Hvordan finder man hullet i topringen på e~
Fra : Lars Hansen

Dato : 30-05-08 20:38

Hejsa

Som det kan ses i anden tråd er jeg "kommet til" at købe sådan et lille
16600 liters badebassin.

Men topringen, som er sådan en oppustelig en, er utæt og jeg kan simpelthen
ikke finde hullet. Topringen løber tør for luft i løbet af ca. 12 timer.
Jeg har prøvet at trykke topringen ned i vandet så jeg kan i hvert tilfælde
udelukke at hullet findes i den "indre" halvdel af ringen målt fra toppen og
ind i bassinet.
Det ser heller ikke ud som om det er ventilen.

Kom venligst med jeres bedste bud på hvordan jeg finder det famøse
hul............ Sulfo er jo ikke en god idé da jeg jo risikerer at det
kommer i vandet (Fummelfingret?? Nej da!).
Hvordan gør I andre???

Hullet SKAL findes da skimmeren hver dag sidder helt forkert i bassinet og
jo så ikke virker.

På forhånd tak.
Lars Hansen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-05-08 21:05

Lars Hansen wrote:
> [...]
> hul............ Sulfo er jo ikke en god idé da jeg jo risikerer at det
> kommer i vandet (Fummelfingret?? Nej da!).

Kan du ikke starte med sulfo-opløsning på den udvendige side af ringen?
Hvis ikke det finder hullet, så har du i det mindste halveret
søge-området på indersiden (men hvis det havde været på indersiden,
havde du vel også fundet det ved at sænke ringen ned i vandet?).

Sulfo-opløsning er supergodt til at spotte utætheder, selv når det er
ganske små, så det er sådan set nok den bedste løsning.

Nu ved jeg intet om badebassin'er (min erfaring går på cykelslanger og
tørdragter) men er en mild sulfo-opløsning virkelig så slem for
badevandet? Går ud fra at du ikke ønsker at tømme bassinet, for så ville
jeg da bare forslå masser af sulfo-vand og så ellers en godt oppumpet
ring, så finder du hvert fald hullet.

Thomas

Fra : Lars Hansen

Dato : 01-06-08 10:12

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.invaliddk> skrev i en meddelelse

> [...]
> badevandet? Går ud fra at du ikke ønsker at tømme bassinet, for så ville
> jeg da bare forslå masser af sulfo-vand og så ellers en godt oppumpet

BINGO!!!!!!
En let sulfo-opløsning og 4 meter henne lød der en fin lille hylelyd. Tilmed
kom der en sæbebobbel så stor som en fodbold i løbet af få sekunder.

Tak for forslagene. Endelig er det lappet og badesæsonen kan begynde.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-08 21:53

Lars Hansen wrote:

> Kom venligst med jeres bedste bud på hvordan jeg finder det famøse
> hul

Pust topringen hårdt op, og tag vandslangen og lad vandet løbe ned over
topringen så der er en tynd "hinde" af vand på den. Måske ser du så hullet.

Ved ikke om det virker, men det ville jeg prøve...

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-05-08 22:08

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> Michael
>
> Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
> 25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Hej Michael

Det var også min første tanke, men desværre er gummiet vandafvisende. Så den
virkede ikke........

God weekend.
Lars Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 08:07

Lars Hansen wrote:
> Det var også min første tanke, men desværre er gummiet vandafvisende.
> Så den virkede ikke........

Idéen var at du skulle kigge _mens_ vandet løber ned over.

Fra : CC

Dato : 30-05-08 23:07

"Lars Hansen" skrev i en meddelelse
> [...]
> fra toppen og ind i bassinet.
> Det ser heller ikke ud som om det er ventilen.

Opvaskermiddel i en vandforstøver og spøjt på den udvendige side, så finder
du hullet.
Overskydende opvaskemiddel skylles af med vandslangen

Fra : Keld Nygaard

Dato : 31-05-08 00:30

> Kom venligst med jeres bedste bud på hvordan jeg finder det famøse
> hul............ Sulfo er jo ikke en god idé da jeg jo risikerer at det
> kommer i vandet (Fummelfingret?? Nej da!).
> Hvordan gør I andre???

Har du checket ventilen?

Med venlig hilsen
Keld Nygaard