Fugesand
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-05-08 07:26

Hej

Jeg skal hjælpe en kammerat med at lægge fliser i weekenden, og vi kom
til at snakke om fugesand.

De siger jo i reklamerne at det er så vældig godt til at holde ukrudt
væk, men passer det? Kan det svare sig at investere i rigtigt fugesand
(fra f.eks dansand) i stedet for bare at tage et par skovlfulde fra
dyngen?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mureren

Dato : 30-05-08 08:26

> [...]
> væk, men passer det? Kan det svare sig at investere i rigtigt fugesand
> (fra f.eks dansand) i stedet for bare at tage et par skovlfulde fra

Det fungerer egentlig udemærket, og i særdeleshed hvis man sørger for ikke
at så græs tæt på inden fugerne er ordentligt fyldte! (dvs. de er genfyldt
mindst 1-2 gange)

Når det så er sagt, fandt jeg selv prisen for hamper, og købte stenmel i
stedet for. Det har _næsten_ samme effekt synes jeg, men ikke helt.
Og i øvrigt er det sorte stenmel pænere til mine sorte belægningssten.

Mvh.
Mureren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-08 09:42

"Mads Lie Jensen" skrev

> De siger jo i reklamerne at det er så vældig godt til at holde ukrudt
> væk, men passer det?

Njahh egentlig ikke ....
Jeg har smidt penge efter de første fire poser efter jeg havde lagt stenene
om på terrassen
Det ser da meget pænt ud det første stykke tid :)

Jeg er igang med at prøve med stenmel i stedet

- Peter

Fra : Kåre

Dato : 30-05-08 10:04

> [...]
> væk, men passer det? Kan det svare sig at investere i rigtigt fugesand
> (fra f.eks dansand) i stedet for bare at tage et par skovlfulde fra

Det fungerer ja, men ikke 100%.
Jeg er nu på tredje år med min nye terrasse med fugesand. Og der vokser da
lidt grønt hist og her. Men det er LANGT mindre end en anden tearrasse jeg
lavede engang, bare med alm sand.
men jeg tror det er vigtigt at fylde efter. Jeg har efterhånden rodet så
meget omkriong terrassen at der er ved at være en del sand og jord på den.
Det er nok ikke så godt...
Kåre

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-05-08 21:24

On Fri, 30 May 2008 08:25:48 +0200, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

> [...]
>væk, men passer det? Kan det svare sig at investere i rigtigt fugesand
>(fra f.eks dansand) i stedet for bare at tage et par skovlfulde fra

Det lader til der er enighed om at det er bedre end sand, men ikke
perfekt. Bedre er i denne sammenhæng godt nok
Jeg lader gå videre, så må vi se om det bliver stenmel eller fugesand.
Umiddelbart vil det være nemmest for os at få fat i fugesand i morgen.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/