Kilerem for en MTD havetraktor
Fra : vladolteanu@mail.tel~

Dato : 29-05-08 02:59

Hej
Jeg vil meget gerne køb en billig kilerem som passer på en havetraktor
med opsamler MTD SN 135 A
model: 13AA508N687
På den originale rem stå :
MTD 764-0631 klr EB
Jeg skifter ret tit kileremen(3 til 4 gange om sæson) og syntes at
500 kr for den orig. rem, er alt for dyrt.
Håber I kan hjælp mig med nogen go' råd.... og tak på forhånd.

mvh
Vlad

Fra : JeGy

Dato : 29-05-08 16:20

Hej,

prøv ved en landbrugsmaskinmekaniker / smed.

Men der må da være noget helt galt (skævt) når du skal forny så ofte.

Venlig hilsen
Jens

Fra : J W Nielsen

Dato : 29-05-08 18:07

<vladolteanu@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hej...
Nu fremgår det ikke hvor i verden du bor, men her i byen (Gilleleje) har vi
et maskinværksted på havnen, som kan skaffe kileremme til næsten
hvadsomhelst og til rimelige penge.

Mvh Jørgen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-05-08 18:12

On Thu, 29 May 2008 01:59:11 -0700 (PDT), vladolteanu@mail.tele.dk
wrote:

> [...]
>500 kr for den orig. rem, er alt for dyrt.
>Håber I kan hjælp mig med nogen go' råd.... og tak på forhånd.

Hvis du ved ca. hvor lang den originale kilerem er, så kan du købe en
tilsvarende hos http://plindberg.dk/
Det har jeg selv lige gjort. Min blev bare en tak for lang, så jeg kan
ikke længere klippe i øverste indstilling.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : René Hansen

Dato : 30-05-08 10:54

> [...]
>Jeg skifter ret tit kileremen(3
>til 4 gange om sæson) og syntes at
>500 kr for den orig. rem, er alt for dyrt.

Hej Vlad
Jeg havde samme problem, og for et par år siden købte jeg hos
den lokale (Nakskov) STIGA-mand en kilerem som var 1)ikke
original 2)Ca 1 tomme kortere end den originale.
Jeg kan ikke huske prisen, men den var væsentlig billigere, og
da den er lidt kortere har den ikke tendens til at skride og
dermed slide sig selv op, så jeg kører vistnok på tredje år på
den rem.
Som de siger i reklamerne: PRØV DET...

Rene