udskiftning af olietank
Fra : Per H

Dato : 28-05-08 17:02

En der ved hvem der er billigst med at grave ny olietank ned, samt
tilskutning??

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Max

Dato : 28-05-08 17:34

Hej Per

> En der ved hvem der er billigst med at grave ny olietank ned, samt
> tilskutning??

Ja da, ham henne i nummer 13.

Hint: måske du skulle lade en bemærkning falde om hvor du befinder
dig geografisk.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 28-05-08 19:34

Vestsjælland Danmark

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Kim2000

Dato : 28-05-08 18:46

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> En der ved hvem der er billigst med at grave ny olietank ned, samt
> tilskutning??

Skal de ikke være over jorden i dag? (Når man får en ny)

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 28-05-08 18:57

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Skal de ikke være over jorden i dag? (Når man får en ny)
nej

JJ

Fra : Jacob Andersen

Dato : 29-05-08 21:44

"Johannes Jørgensen" <johs-j@spammail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> nej
>
> JJ

Men det er nu en meget god ide at de er hvor man kan holde øje med dem.

Mvh
Jacob

Fra : CC

Dato : 29-05-08 22:30

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> En der ved hvem der er billigst med at grave ny olietank ned, samt
> tilskutning??

Klik fx. ind på ok's sider - De kan give et tilbud på en jorddækket
plasttank, der holder de næste 20 år.
Glem alt om at putte en ståltank i jord - Det kan give miljøproblemer.

Hvis du vælger en ståltank og føderørene er lavet af kobber så skal du sikre
dig, at der ikke er elektrisk kontakt mellem kobberør og olietank.
Hvis der er det, så har du lavet et galvanisk elemement. Det mindst ædelt
metal bliver offeranode og korrodere hurtigt bort, og så har vi balladen.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 30-05-08 14:05

"CC" <cc@mail.dk> wrote in message

> [...]
> metal bliver offeranode og korrodere hurtigt bort, og så har vi balladen.

Hvorfor skulle man vælge en plasttank, som kun må ligge i 20 år, når en stål
tank må ligge i 40 år ??

JJ

Fra : CC

Dato : 30-05-08 15:45

"Johannes Jørgensen" skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle man vælge en plasttank, som kun må ligge i 20 år, når en
> stål tank må ligge i 40 år ??

Som tidligere skrevet det kan give miljøproblemer. 1-2500 l fyringsolie i
have kan give nogle frygtelige lugte.
Såvidt jeg er orienteret så dækker den fælles tankforsikring kun for
oprydning af oliespil hos dig og evt. naboer,
men plantning af ny have det bliver dit problem.

Du kan jo også lægge en ståltank i jorden, og forsyne den med katodiske
beskyttelse. Så kan den ligge i 100 år, men det kræver årlige
vedligoldelsesudgifter som i det lange løb overstiger udgiften ved plasttank
eller dobbeltvægget tank.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 30-05-08 15:52

> [...]
> beskyttelse. Så kan den ligge i 100 år, men det kræver årlige
> vedligoldelsesudgifter som i det lange løb overstiger udgiften ved

Når en ståltank må ligge i 40 år, er det jo nok fordi de holder i mindst 40
år. så din agument holder ikke.

JJ

Fra : CC

Dato : 30-05-08 18:28

"Johannes Jørgensen" skrev i en meddelelse

> ">>
>>
> Når en ståltank må ligge i 40 år, er det jo nok fordi de holder i mindst
> 40 år. så din agument holder ikke.

Følgende er et uddrag af de nye olietank regler for 2005:
1) Typegodkendte olietanke, som er udvendigt glasfiberbelagte og indvendigt
korrosionsbeskyttede skal sløjfes senest 50 år efter fabrikationsåret. Disse
tanke omfatter alle typegodkendte tanke fabrikeret fra 2000 og frem.
2) Typegodkendte olietanke, som er udvendigt glasfiberbelagte skal sløjfes
senest 40 år efter fabrikationsåret. Dog gives en frist indtil 1. april
2010.

Disse tanke omfatter alle typegodkendte tanke fabrikeret 1970-1999

3) Tanke med udvendig glasfiberbelægning som ikke er typegodkendte, eller
hvor produktionsåret ikke kan fastlægges, skal sløjfes inden 1. april 2010

4) Øvrige tanke sløjfes straks (inden 1. december 2005)

Levetiden for en ståltank er altså det er er et spørgsmål om hvordan og hvor
godt ståltanken er isoleret, for at hindre en korrosion/gennemtæring.

En plasttanke har ubegrænset levetid (såfremt den ikke er fremstillet af
Ajva-Plast A/S, så er levetiden kun 20 år).

Så dit argument holder ikke.

Fra : Per H

Dato : 30-05-08 18:55

On Thu, 29 May 2008 23:29:30 +0200, "CC" <cc@mail.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
>Klik fx. ind på ok's sider - De kan give et tilbud på en jorddækket
>plasttank, der holder de næste 20 år.

oki, jeg kontaktede dansk varmeservice som serviserer mit oliefyr, og
de oplyste at min model måtte ligge ialt i 40 år, så vi venter 20 år
til.

Jeg fik bestemmelserne sort på hvidt,

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Per H

Dato : 30-05-08 19:00

On Thu, 29 May 2008 23:29:30 +0200, "CC" <cc@mail.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
>Klik fx. ind på ok's sider - De kan give et tilbud på en jorddækket
>plasttank, der holder de næste 20 år.

20 år er jo ingenting.

M.V.H.

Per