Mus i isolering
Fra : acm

Dato : 26-05-08 20:27

Hej

Jeg har et hus hvor ydervægge er af beton, der er så af tidligere ejer for
mange år siden sat ekstra indvendig isolering og gipsplader.

Især i et rum, lyder det til at der kravler mus rundt der inde, kan høre det
"kradser" på gipsen. Jeg er ikke 100% sikker på det er mus, men kan det
næsten være andet? Lyder som små skridt

Jeg kan jo ikke så godt komme ned i isoleringen, så er der nogle gode
forslag til hvordan jeg slipper af med dette? Det har efterhånden stået på
et halvt års tid med jævne mellemrum.

På forhånd tak.

Jacob

Fra : Kåre

Dato : 27-05-08 07:10

> [...]
>
> Jeg kan jo ikke så godt komme ned i isoleringen, så er der nogle gode
> forslag til hvordan jeg slipper af med dette? Det har efterhånden stået på

Musefælder...
Musene lever næppe hele deres liv inde i muren. De skal også ud og trække
frisk luft engang imellem.
Jeg tror heller ikke der er specielt meget føde inde i isoleringen, så mon
ikke de kommer ud om natten for at se om du har glemt en godbid et sted?

mvh
Kåre

Fra : acm

Dato : 27-05-08 13:07

Det må jeg prøve, det må givet fald så være på loftet de skal placeres, da
jeg ikke kan se noget til dem inden i huset.

Hilsen Jacob

Fra : Avataren

Dato : 28-05-08 16:33

"acm" <massaro90@hotmail.hehe> skrev i en meddelelse
> Det må jeg prøve, det må givet fald så være på loftet de skal placeres, da
> jeg ikke kan se noget til dem inden i huset.
>
> Hilsen Jacob
>
> "Kåre" <kaare@megajam.dk> skrev i meddelelsen

Vi har også mus hvert andet år, men divs fælder fjerner dem på 21 dage, men
prøv de fredelige fælder først. Ingen grund til at dræbe nogen hvis mindre
kan gøre det.

Fra : Kåre

Dato : 28-05-08 20:12

> Vi har også mus hvert andet år, men divs fælder fjerner dem på 21 dage,
> men prøv de fredelige fælder først. Ingen grund til at dræbe nogen hvis
> mindre kan gøre det.

Jeg har prøvet de omtalte fredelige fælder, på opfordring fra min kone...
De KAN fange mus, og de kan være rigtig effektive. Jeg har prøvet at fange 3
museunger på een gang, og 2 unger en anden gang.
Men ellers så vil jeg sige at de ikke er så gode endda. Grunden til at jeg
fangede museunger var jo netop at fælden ikke fungerede optimalt, så jeg
ikke slap af med musene, og det lykkedes dem at yngle...
Og de har altså ødelagt MANGE ting i mit hus, og må betegnes som skadedyr i
et hus. De skal væk!
Jeg gik over til klapfælder da det blev for meget, og efter 10 dage og 10
mus, var de væk...

Kåre

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-05-08 14:22

> Vi har også mus hvert andet år, men divs fælder fjerner dem på 21 dage,
> men prøv de fredelige fælder først. Ingen grund til at dræbe nogen hvis
> mindre kan gøre det.
Hvor bor du, så vi kan leverer dem Nææ mus og andet fritgående gnaver
kræ skal i en ordentligt og effektiv klapfælde, så de er døde med det samme.

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-05-08 02:05

On May 28, 5:33 pm, "Avataren" <l...@gi.com> wrote:

> Vi har også mus hvert andet år, men divs fælder fjerner dem på 21 dage, men
> prøv de fredelige fælder først. Ingen grund til at dræbe nogen hvis mindre
> kan gøre det.

En god mus er en død mus.
Smækfælder gør det hurtigt og humant.

--