Tørrestativ...
Fra : Kasper

Dato : 26-05-08 19:12

Hej

Gider ikke komme med en lang forklaring, men var ude at købe nyt tørestativ,
det de har i silvan til 280..
http://silvan.dk/

jeg troede det var lavet af 10x10 stolper, men ser det er vidst 7x7 eller
deromkring kan det holde??

de havde også i 10x10 men så var det kun ca 2m højt og ikke ligesom dette
265cm, det skal graves ned.

jeg ved bygma har et til 399. nogle der ved om det er 10x10, de sagde det
var 270højt, men tænkte ikke på at spørge om stolpernes bredde..

hvis det skal stå 2.10 over jorden, så kan det komme 55cm ned i jorden, er
det nok når man hælder tørbeton ned med det?

yder mere skal det stå hvor jeg er ved at ligge fliser, det vil sige de
første 5cm er fliser, dernæst måske 5-10cm sand og dernæst ca 20 cm stabil
grus, og så ned i jorden??

nogle erfaringer om det ville kunne holde til trækket fra tøjet når det
bliver hængt op?

Kasper

Fra : Torben

Dato : 26-05-08 20:46

Jeg har købt et, og sat det op i stolpebeton, det holder da endnu, men det
er noget "silvan bras" skævt i samlinger mm. Jeg havde bare ikke tiden til
at lave et "rigtigt" et selv. og konen er glad og tilfreds, det virker jo
efter hensigten. Nå jo, jeg har forstærket det med en pind imllem stolperne,
fordi jeg ikke var sikker forresten.

-TT der ikke har sat det op hvor der er fliser.

Fra : Kasper

Dato : 26-05-08 21:18

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> wrote in message
> [...]
> efter hensigten. Nå jo, jeg har forstærket det med en pind imllem
> stolperne, fordi jeg ikke var sikker forresten.

Den pind vil jeg jo helst ikke have :(

buer den ikke nedaf, eller er det i kraftig træ også?

Kasper

Fra : Torben

Dato : 27-05-08 06:35

> "Torben" <trp@fjerneshajq.dk> wrote in message
>
> Den pind vil jeg jo helst ikke have :(
>
> buer den ikke nedaf, eller er det i kraftig træ også?
>
> Kasper

Nej det er blot en støtte pind, ved ikke om den var nødvendig, du kan evt.
bruge en kraftig rundstok.

-TT