Adskille Gustavsberg toiletter
Fra : Preben Andersen

Dato : 26-05-08 16:24

Jeg har 2 Gustavsberg toiletter, som ikke sådan umiddelbart lader sig
adskille. Det ene har en rund omløber på låget med 2 ovale knapper indeni,
og det andet har 2 flade knaper ved siden af hinanden. Hvordan skilles de
ad? Gerne henvisning til en tegning/brugsanvisning.

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : J W Nielsen

Dato : 26-05-08 21:02

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og det andet har 2 flade knaper ved siden af hinanden. Hvordan skilles de
> ad? Gerne henvisning til en tegning/brugsanvisning.

Hej Preben...
Ifølge manualen til det med de to ovale knapper, trykker du blot ned på
låget omkring knapperne og samtidig drejer den yderste ring - den har
gevind.
Kan godt maile dig siden fra manualen, hvis du er interesseret.

Mvh Jørgen

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-05-08 10:48

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gevind.
> Kan godt maile dig siden fra manualen, hvis du er interesseret.

Nu fandt jeg selv den manual, du henviser til, men det er ikke den rigtige.
Jeg fandt derimod ud af, at trække de 2 knapper op (med lidt vold med en
lille skruetrækker), og nedenunder sidder der så en plasticskrue, som skal
skrues løs. Derefter kan låget åbnes.

Fra : Lars Hansen

Dato : 27-05-08 07:09

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det andet har 2 flade knaper ved siden af hinanden. Hvordan skilles de
> ad? Gerne henvisning til en tegning/brugsanvisning.

Hej Preben

Det toilet med de to flade knapper ordnes ved at trykke en af knapperne ned.
Når den er nede kan du med en lille skruetrækker eller lignende lirke den
lille runde "Gustavsberg"-tingest op. Nede under den sidder der en lille
plasticmøtrik. Løsn den og vupti, toppen kan løftes af.
Det er ikke den klogeste løsning der er set, men man undgår da at alle og
enhver piller toppen af.....???!!!!

Mvh
Lars Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-05-08 12:58

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen

> [...]
> lille plasticmøtrik. Løsn den og vupti, toppen kan løftes af.
> Det er ikke den klogeste løsning der er set, men man undgår da at alle og

Ja, det virker sørme bortset fra, at den møtrik kræver en speciel nøgle
Tak for hjælpen.

Fra : Lars Hansen

Dato : 27-05-08 16:34

> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen

> Ja, det virker sørme bortset fra, at den møtrik kræver en speciel nøgle
> [...]

En Spidstang plejer at gøre det her hos mig....

Lars Hansen

Fra : Tom Jensen

Dato : 28-05-08 05:50

Jeg havde stor glæde af Gustavsbergs instruktionsvideo da jeg skulle
fixe cisternen den anden dag:
http://www.gustavsberg.se/filmer.asp

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-05-08 13:08

"Tom Jensen" <hybenkradser@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg havde stor glæde af Gustavsbergs instruktionsvideo da jeg skulle
fixe cisternen den anden dag:
http://www.gustavsberg.se/filmer.asp

Det er bare perfekt. Tak for det.