Musvit unger og malathion
Fra : Ole Pedersen

Dato : 23-05-08 18:35

Jeg har en stikkelsbærbusk der er svært beboet af larver, der med sand fryd
ædder alle bladene på busken. Tidligere har jeg sprøjtet med malathion der
har holdt busken fri for larver med en enkelt sprøjtning i sæsonen. Men i år
har jeg en musvit-rede lige ved siden af busken. Mit spørgsmål er så om de
stakkels fugleunger tager skade hvis forældrene fodrer dem med de forgiftede
larver.

på forhånd tak
Ole

Fra : fakeadresse

Dato : 23-05-08 22:19

"Ole Pedersen" <olepedersen@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> lige ved siden af busken. Mit spørgsmål er så om de stakkels
> fugleunger tager skade hvis forældrene fodrer dem med de

_Mit_ spørgsmål kunne være om dine stakkels unger tager skade
hvis forældrene fodrer dem med de forgiftede stikkelsbær

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 24-05-08 05:46

Hej!

Personligt bryder jeg mig ikke om sprøjtegift i haven. Jeg har et lille
æbletræ som var angrebet af laver, der var rigtig mange i et spind. Dem
fjernede jeg med hånden, og brændte dem af med ukrudtsbrænderen. Vil det
være muligt at fjerne larverne manuelt i stedet for at sprøjte dem, eller er
der for mange til det? Du kan være helt sikker på, musvitterne og
blåmejserne hjælper dig...

Hilsen
Peter