Samling af porebetonblokke
Fra : gocha_dk@hotmail.com

Dato : 22-05-08 13:45

Jeg skal have fæstnet en ny væg i en gammel, så jeg kan være sikker på
de ikke efterfølgende "sprækker"

Den nye væg skal bygges i forlængelse af den gamle så der vil jo, helt
naturligt, opstå en lodret samlelinie der hvor de bygges sammen. Men
hvordan skal jeg hæfte væggene ordentlig sammen for at undgå senere
revner i væggen?

/D

Fra : Torben

Dato : 22-05-08 21:04

<gocha_dk@hotmail.com> wrote in message
[...]

Du skal sætte nogle specielle søm i - kan ikke huske hvad de hedder, de
ligner en lille bøget plade, og så skal et limes sammen, med lim til
formålet.

TT

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-08 05:46

Torben wrote:

> Du skal sætte nogle specielle søm i - kan ikke huske hvad de hedder,
> de ligner en lille bøget plade,

De hedder sjovt nok bølgesøm.

Erik Ginnerskov

Fra : Foto

Dato : 24-05-08 13:14

Speciallim til porebetonblokke kan ikke med sikkerhed hæfte på den gamle
murede væg, og den gamle vægs ende er vel heller ikke snorlige, hvilket er
forudsætning for vedhæftning og sammenlimning af de to ender. Du må derfor
bruge alm mørtel, og søm og der vil med stor sandsynlighed opstå en revne
alligevel. Dette betyder ikke så meget hvis bare opbygningen er stabil.
Måden at undgå synlig revnedannelse på er vha glasvæv.

MVH Foto