Vådrum / Badrum
Fra : ab

Dato : 22-05-08 17:53

Hej

Jeg har lige overtaget en lejlighed, hvor der er både badekar og toilet i
samme rum, men uden gulvafløb. Hele "badeværelset" er blevet udvidet i 2007,
således at der kunne blive plads til et badekar, og der er lagt nyt gulv i
hele rummet. Jf. de oplysninger jeg har skulle rummet overholde SBI
anvisningen, men er det nu rigtig.

For i følge det her link
http://www.sbi.dk/byggeteknik/bygningsdele/vadrum/anvisning-vadrum/grundleggende-krav-og-anbefalinger
er rummet et vådrum

Og i følge http://www.sbi.dk/br08/4/6/stk5 så skal der være afkøb i et rum,
der har direkte påvirket af vand.

Er det mig, som ikke læser det korrekt eller ?

/AB

Fra : Christian S

Dato : 22-05-08 19:35

"ab" <ab@ab.dk> wrote in message news:g148cg$1qjh$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> gulv i hele rummet. Jf. de oplysninger jeg har skulle rummet overholde SBI

Det er korrekt der skal være et afløb i det badeværelse, med mindre der er
en bruseniche uden
kant op, så vandet kan løbe væk der. Ellers er det ulovligt.
Mvh
Christian S -vvsér

Fra : Santa Claus

Dato : 23-05-08 20:17

Christian S wrote:

> Hej
> Det er korrekt der skal være et afløb i det badeværelse, med mindre der er
> en bruseniche uden
> kant op, så vandet kan løbe væk der. Ellers er det ulovligt.

Er det derfor min bruseniche ikke har nogen kant? Jeg er forbandet træt
af at der ikke er nogen kant, fordi med en kant så ville vandet jo slet
ikke havne på den anden side af nichen?

Måske bortset fra den ene gang hvert halve år, hvor jeg spuler det hele
men jeg ville alligevel hellere have en kant end nu...
** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-05-08 19:42

"ab" <ab@ab.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> rum, der har direkte påvirket af vand.
>
> Er det mig, som ikke læser det korrekt eller ?

Hvis der er overløb i badekar og håndvask er der ikke krav om gulvafløb.

- Martin

Fra : ab

Dato : 23-05-08 08:49

> Hvis der er overløb i badekar og håndvask er der ikke krav om gulvafløb.

Er det noget du gætter dig til, eller har du læs de henvisninger jeg har
givet ?

/AB

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-05-08 15:00

> Er det noget du gætter dig til, eller har du læs de henvisninger jeg har
> givet ?

Det var det jeg fandt frem til da jeg lavede mit badeværelse. Jeg kan lige
tage et kig i SBI'en senere. Mener jeg har den liggende.

- Martin

Fra : ab

Dato : 23-05-08 20:40

> Det var det jeg fandt frem til da jeg lavede mit badeværelse. Jeg kan lige
> tage et kig i SBI'en senere. Mener jeg har den liggende.

Det må du meget gerne

/AB