Maling af toppen af en cementpæl
Fra : IKJ

Dato : 22-05-08 14:34

Jeg har 5 cementstolper som er armeret med 4 stk rundjern
Stolperne vil jeg gerne korte toppen af med 60 cm

Spørgsmål:
Hvilken type maling kan man anvende på toppen af betonnen for at sikre
armeringsjernet mod rust?

mvh Lilly

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-08 05:51

IKJ wrote:

> Hvilken type maling kan man anvende på toppen af betonnen for at sikre
> armeringsjernet mod rust?

Glem i første omgang alt om betonen og koncentrer dig om at beskytte
armeringsjernene mod rust. Når den opgave er løst, er det næsten ligemeget
hvad du maler stolpetoppene med - bedst er det dog, hvis det er noget
beregnet til brug udendørs eller i vådrum på beton.

Erik Ginnerskov

Fra : Max

Dato : 23-05-08 14:04

Hej IKJ

> Hvilken type maling kan man anvende på toppen af betonnen for at sikre
> armeringsjernet mod rust?

Jeg ville støbe en ny top på stolperne.

--
Mvh Max

Fra : CC

Dato : 24-05-08 12:40

"IKJ" skrev i en meddelelse ...
> [...]
>
> Spørgsmål:
> Hvilken type maling kan man anvende på toppen af betonnen for at sikre

Kort stolperne af med 65-70 cm og støb en ny top på 5-10 cm
Alternativt
Hæld noget "tjære" eller andet tagprodukt ud på toppen. Monter herefter et
galv. tophat som normalt bruges til trykimp. stolper.

Fra : IKJ

Dato : 25-05-08 20:24

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmål:
> Hvilken type maling kan man anvende på toppen af betonnen for at sikre

Tak for alle svarene,det er nok det rigtige at rustsikre jernet med asfalt
samt støbe en ny top.

Tak fra Lilly