BS plæneklipper
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 16:56

Hvordan er den nemeste måde at skifte olien på sådan en gammel plæneklipper.
Det er en med BS motor. Tror jeg.

Skal jeg tilte den, eller er der en skjult bundskrue et sted ?

Eller skal det suges op ?

Det er en Ginge P 462 og ifølge Google er den gammel

Mvh Allan

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 21-05-08 17:24

On Wed, 21 May 2008 17:56:15 +0200, "Allan G"
<allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Eller skal det suges op ?
>
>Det er en Ginge P 462 og ifølge Google er den gammel

Uden at kende til specifikke (B&S-)plæneklipper-motorer vil jeg gætte
på, at der er en bundskrue på siden, "foran" eller under skjoldet.

Hvis olien skal ud der hvor den kom ind, vil jeg blive meget forbavset

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Keld Nygaard

Dato : 22-05-08 08:08

> Uden at kende til specifikke (B&S-)plæneklipper-motorer vil jeg gætte
> på, at der er en bundskrue på siden, "foran" eller under skjoldet.
>
> Hvis olien skal ud der hvor den kom ind, vil jeg blive meget forbavset

Det er faktisk det nemmeste... Bundproppen er bøvlet at komme til, og man
skal have en bakke det kan løbe ud i... Pakningen skal sikkert også skiftes
for at den holder helt tæt bagefter.

En oliesuger (ligner en stor injektionssprøjte) til omkring 100, suger
(næsten) alt olien op af påfyldningshullet. så hælder man nyt på, og
oliesugeren kan tømmes ned i den tomme oliedunk, så den er lige til at
aflevere...

Nemmere bliver det ikke (Med mindre man lige som mig undlader at skifte olie
på plæneklipperen, hvilket ikke har givet problemer i 8 år indtil nu).

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-05-08 17:55

Allan G skrev:
> [...]
>
> Eller skal det suges op ?
>
> Det er en Ginge P 462 og ifølge Google er den gammel

Der er tre metoder: 1) Bundskruen, som formentlig sidder (rigtig godt
fast) i bunden. 2) Oliesugeren, der kan købes for få kroner og suger fra
påfyldningshullet. 3) Tiltning af maskinen så olien løber ud af
påfyldningsstudsen. Det kan sagtens lade sig gøre, men husk at vende
cylinderen (der hvor tændrøret sidder) opad under operationen.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 10:13

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er den nemeste måde at skifte olien på sådan en gammel
> plæneklipper.
> Det er en med BS motor. Tror jeg.

Tak for hjælpen.
Jeg fandt bundskruen, men valgte at suge det op med en gammel luftcylinder
og lidt luftslange.

Mvh Allan