Græsafklip
Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 21-05-08 00:44

Kan det svare sig at bruge græsafklip i bede, rundt om nyplantede
træer osv.? Skidt med det kosmetiske aspekt, jeg er mere interesseret
i, om noget andet end ukrudt tager skade :)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-05-08 10:10

On Tue, 20 May 2008 23:43:51 -0700 (PDT), edelvang@gmail.com wrote:

>Kan det svare sig at bruge græsafklip i bede, rundt om nyplantede
>træer osv.? Skidt med det kosmetiske aspekt, jeg er mere interesseret
>i, om noget andet end ukrudt tager skade :)

Der var en her i gruppen som sidste sommer fortalte at han gjorde det.
Jeg kan desværre ikke huske hvem det var.

Men jeg tog det til mig - bruger det i et par hække. Det fungerer rigtig
godt. Holder ukrudtet væk og det ser også ud til at jorden har godt af
det. Der er i hvert fald masser af orm derunder nu.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Carsten

Dato : 21-05-08 11:18

> [...]
> godt. Holder ukrudtet væk og det ser også ud til at jorden har godt af
> det. Der er i hvert fald masser af orm derunder nu.

hmmm, og græsset (afklippet) skyder ikke igen ?

Carsten

Fra : fakeadresse

Dato : 21-05-08 11:24

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen
> "Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse
>
> hmmm, og græsset (afklippet) skyder ikke igen ?
>
> Carsten

æhøm - er vi ude i noget hjemmeværn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-05-08 20:48

On Wed, 21 May 2008 12:18:06 +0200, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

>hmmm, og græsset (afklippet) skyder ikke igen ?

Næh - måske kommer der alligevel græs fordi der kan være græsfrø i
afklippet. Men det vil jo i så fald først komme når der ikke længere er
noget græsafklip til at dække jorden......
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Per H

Dato : 21-05-08 22:07

On Wed, 21 May 2008 11:10:24 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

> [...]
>godt. Holder ukrudtet væk og det ser også ud til at jorden har godt af
>det. Der er i hvert fald masser af orm derunder nu.

får du ikke problemer med lugten når det går i forrådenelse?

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : mugge

Dato : 21-05-08 22:48

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> får du ikke problemer med lugten når det går i forrådenelse?
>

> M.V.H.
>
> Per
>
> skype bruger

Bliver det ikke blæst/hvirvlet rundt i haven når det blæser? Ellers er det
da en god ide............

mugge

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-05-08 07:44

On Wed, 21 May 2008 23:47:48 +0200, "mugge"
<mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote:

>Bliver det ikke blæst/hvirvlet rundt i haven når det blæser? Ellers er det
>da en god ide............

Heller ikke. Det er som om det kitter sammen når det bliver lagt under
hækken. Kun hvis jeg kører med plænetraktoren med tuden ind mod det, så
kan det flyve lidt omkring.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mads

Dato : 21-05-08 23:29

On Wed, 21 May 2008 23:06:31 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> får du ikke problemer med lugten når det går i forrådenelse?

Plantedele der ligger og formulder lugter ikke. De dufter.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-05-08 07:43

> får du ikke problemer med lugten når det går i forrådenelse?

Næh. Det bliver jo sådan set heller ikke råddent. Det formulder fra
bunden, og tørrer fra toppen.
Hvis jeg stikker fingrene i det og roder lidt rundt, så lugter det da
lidt. Men som Mads siger, det er en duft
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/