Radiatorventil der siver en smule
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-05-08 16:36

Hej

Er der noget man selv kan gøre hvis der er en radiatorventil der lyder
som om den ikke lukker helt tæt efter den har været åben?

Jeg har nemlig en Danfoss RA-N ventil (ser det hvert fald ud til) som
ikke står og 'hvæser' lidt. Jeg havde den åbent igår fordi der var lidt
råkoldt og der varmede den fint, men selvom jeg lukker termostaten helt
så lyder det stadig som om den arbejde. Radiatoren bliver heller ikke
helt kold, så der kommer jo nok også lidt varmt vand igennem.

Jeg har prøvet at afmontere hele termostat-hovedet, og så åbner ventil
for fuld skrald, men selv hvis jeg presser den lille pal helt i bund, så
kan jeg ikke få radiatoren til at holde mund.

Er der nogen små fif som jeg kan prøve (det er en lejet lejlighed, men
vicevært-funktionen er ikke helt nem at komme i kontakt med, så hvis jeg
kunne lave det selv ville det spare mig for noget tid).

Mvh
Thomas

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 29-05-08 20:41

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.invaliddk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vicevært-funktionen er ikke helt nem at komme i kontakt med, så hvis jeg
> kunne lave det selv ville det spare mig for noget tid).

Hejsa
Du kan købe en ny ventil (dimsen med palen i) til omk. 50 kr. Søg evt. lidt,
eller gå ned i en vvs butik. Mon ikke det kan løse problemet.

Mvh
Mads K