Badeværelse med trævægge - hvordan kan man~
Fra : Marianne

Dato : 17-05-08 15:52

Hej

Jeg har et badeværelse med vægge og loft af træ - profilerede
trykimprignerede brædder - mens gulvet er fliser på beton. Der er i forvejen
monteret en færdig brusekabine i hjørnet, som jeg gerne vil af med.

Det, jeg især gerne vil, er at få brusearrangementet ned på gulvet. Min
forestilling er noget i retning af, at man køber en 'brusebund' og så bygger
en væg af glassten til den ene side og sætter en dør i ud mod rummet.

Det skulle der ikke være nogen problemer i.

Der, hvor jeg er i tvivl er, hvad man gør op mod trævæggen? Jeg vil nok
helst aht rengøringen sætte en form for badeværelsesfliser op. Vil der være
nogen krav til dette, hvis rummet i forvejen er badeværelse?

mvh
marianne

Fra : Benny Andersen

Dato : 17-05-08 16:52

On Sat, 17 May 2008 16:52:08 +0200, Marianne wrote:

> [...]
> helst aht rengøringen sætte en form for badeværelsesfliser op. Vil der være
> nogen krav til dette, hvis rummet i forvejen er badeværelse?
En vådrumsgipsplade på, og der er krav til efterfølgende vådrumssikring -
som består af en membran (påføres flydende) og kantstrimler til sikring af
tæthed ved samlinger - f.eks mellem gulv/væg. Se f.eks
http://www.lip.dk/lipdk/menuvaadrum.htm

--
Benny Andersen