Gulv i haveskur
Fra : Søren

Dato : 17-05-08 14:49

Hej gruppe.

Jeg har et haveskur. der står på elefantfødder direkte på jorden og nu vil
jeg gerne have støbt gulv i skuret, hvordan gør jeg?
Graver ud i 90 cm dybde og hvad så?
Skal jeg støbe elefantfødderne fast til gulvet eller skal gulvet støbes som
en kasse indefor fødderne??

-Søren

Fra : Max

Dato : 17-05-08 14:57

Hej Søren

> Jeg har et haveskur. der står på elefantfødder direkte på jorden og

Har du brug for et støbt gulv ? Kan du ikke nøjes med at
lægge fliser derinde ?

--
Mvh Max

Fra : Søren

Dato : 17-05-08 15:49

">

> Har du brug for et støbt gulv ? Kan du ikke nøjes med at
> lægge fliser derinde ?

Jo, det kunne jeg jo nok. Men jeg har en ide om at støbe det hele sammen med
elefantfødderne for at få en stabil bund....

-Søren.

Fra : Benny Andersen

Dato : 17-05-08 17:07

On Sat, 17 May 2008 15:49:10 +0200, Søren wrote:

> Hej gruppe.
>
> Jeg har et haveskur. der står på elefantfødder direkte på jorden og nu vil
> jeg gerne have støbt gulv i skuret, hvordan gør jeg?
> Graver ud i 90 cm dybde og hvad så?
Måske lidt overkilled til et haveskur - i et rigtigt hus graver man dybt,
isolerer med flamingo og istøber rionet. 3-4 cm flamingo må være fint til
et haveskur.
> Skal jeg støbe elefantfødderne fast til gulvet eller skal gulvet støbes som
> en kasse indefor fødderne??
Man kan vel gøre begge dele. Det er ikke nogen god ide at begrave du
nuværende bundremme i beton

--
Benny Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 08:37

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> wrote in message

> [...]
> et haveskur.
> Man kan vel gøre begge dele. Det er ikke nogen god ide at begrave du

Er i gang med projekt haveskur også, og mangler gulvet. Jeg har flamingo fra
overskud, og i en 6 cm ca. lækkert. Dog skal jeg have plankegulv på. Det er
bare tonse dyrt at lægge et nyt tykt gulv på, og vil ikke have mellemrum i
gulvet, så terasseplanker er udelukket. Nogen gode ideer til hvordan jeg
finder et tykt plankegulv billigt ?

Jakob

Fra : René Hansen

Dato : 19-05-08 19:03

..:J:. <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev:

> [...]
>gulv på, og vil ikke have mellemrum i
>gulvet, så terasseplanker er
>udelukket. Nogen gode ideer til hvordan jeg

Genbrugs-tømmer!!!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 08:22

> Genbrugs-tømmer!!!!!!

Ja, men hvor får jeg det ?

Fra : Torben

Dato : 20-05-08 16:03

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote in message

> Ja, men hvor får jeg det ?

en genbrugstømmerhandel, fx. den på amager, som du må finde på google, for
jeg husker ikke hvad den hedder.

-TT

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-05-08 07:06

On Tue, 20 May 2008 17:03:09 +0200, Torben wrote:

> ".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote in message

> en genbrugstømmerhandel, fx. den på amager, som du må finde på google, for
> jeg husker ikke hvad den hedder.
>
> -TT
genbyg.dk - 300kr/m2. Der er meget træ at vælge mellem, men noten bagside
er ofte flækket ved afmontage. Afhængigt af opgaven, kan der også blive en
del mere spild ved anvendelse af genbrugstømmer, da en forholdvis større
del er for ringe.
Resultatet af gulvlægning med defekt not, er at det færdige gulv ikke
optræder som den faste plade der er tilsigtet med fer og not, men at det er
muligt at træde enkelte planker ned.

--
Benny Andersen