robotstøvsuger
Fra : Lise Hansen

Dato : 17-05-08 08:13

Hej.
Jeg gider ikke gøre rent, jeg vil meget hellere være i haven.
Jeg overvejer derfor en robotstøvsuger, fx Roomba 530 eller 560.
Er der nogle af jer, der har erfaringer med robot-støvsugere? Jeg forventer
ikke, at jeg helt kan undgå selv at skulle støvsuger krogene en gang
imellem, men "aflaster" de den almindelige rengøring/støvsugning? Der er
ikke småbørn eller husdyr i hjemmet.

Hilsen
Lise

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-05-08 10:51

Vi havde en Roomba på et tidspunkt og var glad for den. Eneste minus er hvis
man har mange små lette lampeborde/ting, som er så lette at de kan blive
skubbet eller væltet når Roomba rammer dem. Eller hvis man har mange møbler
med trompetfod - dem kan den ikke rigtig komme uden om. Lange frynser på
tæpper har den også svært ved og kommoder der lige præcis er så høje at
Roomba kan kile sig fast under dem er også et problem. Men ellers er den
rigtig god og effektiv.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Rick

Dato : 17-05-08 10:59

"Lise Hansen" <lise.hansen100@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ikke, at jeg helt kan undgå selv at skulle støvsuger krogene en gang
> imellem, men "aflaster" de den almindelige rengøring/støvsugning? Der er

Jeg har ikke prøvet en Roomba, men købte for nogle uger siden en billig
robotstøvsuger for 400kr.
Til trods for, at den ikke har nogen ladestation og langt fra er lige så
"intelligent" som en Roomba, er jeg meget glad for den.
Især under min tunge egetræsseng, som kun har fødder på 15cm har været det
hele værd .
Som du selv siger, bliver alle hjørner og kroge, som er mindre end
støvsugeren selv (så den ikke kan smutte derind) ikke rengjort ordentligt.
Men jeg kan springe 2-3 almindelige støvsugninger over med den (men jeg
lider tilgengæld heller ikke af rengørningsvanvid - hvis jeg skal sige det,
er der tilpas rent, hvilket jo kan betyde meget forskelligt for den
individuelle ).
Som sagt, har jeg ikke prøvet de dyre og mere professionelle modeller, så
jeg vil bedømme min som ca. 50% gadget og 50% seriøs
Jeg har lavet en lille film, hvor den støvsuger mit badeværelsegulv. (Kræver
XviD Codec).
http://www.oando.dk/~rickbear/stuff/UltimateVacuumRobot.avi

- rick -

Fra : Søren

Dato : 17-05-08 16:08

> [...]
> "intelligent" som en Roomba, er jeg meget glad for den.
> Især under min tunge egetræsseng, som kun har fødder på 15cm har været det

Har du et fabrikat og evt købssted på vidunderet??

-Søren

Fra : Rick

Dato : 18-05-08 11:32

"Søren" <sofuss@hotmail.com> wrote in message

> Har du et fabrikat og evt købssted på vidunderet??

Der er et lille logo på den, hvorpå der står TCM.
Jeg købte den i Shoppit i Århus som en ny vare.
Jeg har dog mistanke om, at den billige pris er pga. andensorteringsvarer,
da garantien henviser til en butik secondmedia.eu, som kører med netop dette
koncept.
Det afholder den dog ikke fra at være i orden

Fra : Søren

Dato : 18-05-08 17:16

> Der er et lille logo på den, hvorpå der står TCM.
> Jeg købte den i Shoppit i Århus som en ny vare.

OK, tak for svaret, men jeg har i et andet svar set en Roomba til 1300 kr,
den tror jeg at jeg køber.....

-Søren

Fra : Niels Pein

Dato : 17-05-08 17:31

"Lise Hansen" skrev ...

> [...]
> ikke, at jeg helt kan undgå selv at skulle støvsuger krogene en gang
> imellem, men "aflaster" de den almindelige rengøring/støvsugning? Der er

Vi har en Roomba 530 og er rigtigt glade for den. Selvom den mest bliver sat
til at støvsuge et ujævnt stengulv, det går også fint. Hvis den engang går
til, skal vi helt sikkert have een igen.
Det aflaster ganske gevaldigt, og jeg synes den klarer kanter helt fint.
Hjørner kan den ikke nå helt ind i, men dem har man som regel ikke så mange
af i et rum.
Den kører selv tilbage til dock, og hvis den en sjælden gang løber ind i et
problem, så stopper den bare. Vi har f.eks. en sofa som den kan kile sig
fast under, så den sofa vil jeg lige hæve en centimeter.
--
Hilsen Niels