Sprøjte / algefjerner
Fra : Torben Brøndum

Dato : 16-05-08 22:40

Hej derude,

Vi har en del træværk med en masse alger på. Har købt noget "algefjerner".
Kan jeg sprøjte det på en med pumpe (håndpumpe) som jeg bruger, til at
sprøjte græsplænen med (mod ukrudt)?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Mads

Dato : 16-05-08 23:48

On Fri, 16 May 2008 23:40:10 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

> [...]
>
>Vi har en del træværk med en masse alger på. Har købt noget "algefjerner".
>Kan jeg sprøjte det på en med pumpe (håndpumpe) som jeg bruger, til at

Ja, det burde der da ikke være noget i vejen for.

Men næste gang, så kan du spare en masse penge
ved at bruge Rodalon eller Premin istedet.
En 10% opløsning med et af disse midler virker mindst
ligeså godt som dyr algefjerne, både på træværk og
på fliser. Et par dage efter at algerne har fået et
sprøjt Rodalon er de pist væk og uden at resten af
haven har taget skade.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-05-08 07:16

On Sat, 17 May 2008 00:48:22 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Men næste gang, så kan du spare en masse penge
>ved at bruge Rodalon eller Premin istedet.

Til gengæld kan man også ofte få algefjerner, som er billigere end
Rodalon - og i øvrigt ellers indeholder det samme.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mads

Dato : 17-05-08 11:30

On Sat, 17 May 2008 08:16:04 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Til gengæld kan man også ofte få algefjerner, som er billigere end
>Rodalon - og i øvrigt ellers indeholder det samme.

Det skal jeg da ikke afvise. Man kan da være heldig.

Men de gange jeg har købt Rodalon har algefjerner kostet
ca 3 - 4 gange så meget. ( i forhold til den mængde der skal
til for at rense min terrasse. Rodalon fortynder jeg jo ti gange,
hvorimod algefjerneren som regel er klar til brug )

mvh Mads