Tændrør eller...?
Fra : Casper Hundebøl

Dato : 21-07-01 18:11

Hejsa NG

Nu er jeg ikke den store mekaniker, men efter cyklen var begyndt at sætte ud
og endda gå helt i stå en enkelt gang måtte jeg jo hellere fatte
skruenøglen.

Da jeg skulle starte i morges ville modellen kun køre på 3 af 4 cylindre, og
det er der jo som bekendt ikke så meget ved. Det lykkedes dog at få liv i
alle fire og så var der umiddelbart ikke mere vrøvl. Da jeg så kom hjem
skulle jeg have min nysgerrighed stillet, så jeg skruede tændrørerne af. Det
tændrør på cylinderen der ikke ville starte sammen med de andre var mørkere
end det jeg sammenlignede med. Kan man ud fra det sige at det er tændrøret
det er galt med eller?? Det er selvfølgelig de berygtede NGK tændrør der
sidder på modellen som er en RF600R.

Hvis der er nogen der har nogle forslaw så vil jeg da gerne høre dem!

På forhånd tak
Casper Hundebøl

Fra : RpR

Dato : 21-07-01 21:32

> [...]
> det er galt med eller?? Det er selvfølgelig de berygtede NGK tændrør der

Hvis alle tændrørene er blevet skiftet samtidigt, hvilket jeg da går ud fra
de er, så lyder det sjovt at det ene står af før alle de andre.
Nu skriver du jo ikke noget om hvor mange km rørene har kørt, men hvis det
er over det X antal km hvor de burde have været skiftet, så svinger
levetiden for tændrør en hel del.
Nu du siger at den har fundet på at sætte ud og gå helt i stå, så kan det
muligvis godt være at hele molevitten trænger til en udskiftning.

I værste tilfælde kan det vel være strømfordeleren der er i kludder.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-07-01 21:32

"Casper Hundebøl" <casper@malerbutikken.dk> wrote in message

> Hvis der er nogen der har nogle forslaw så vil jeg da gerne høre dem!

Ja, såre simpelt... Du kontakter Bosch Danmark telefonisk, og får at vide,
hvilket rør de vil erstatte med, ud fra deres reference-liste, og så er den
spand ude af verden

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 22-07-01 08:51

Hej Casper..

Jeg tror du skal lede efter fejlen et andet sted!

Det kan være tændrøret, men det lyder mere somom du har et problem med
kaburatoren. Enten er der snavs i ( der kan være en dysse der er tilstoppet)
eller det kan være et justringsspørgsmål. Under alle omstændigheder får den
en for fed blanding på den pågældende cylinder - og dét at den sætter ud
tyder på at der ikke er kontinuerlig benzintilførsel. Så mit råd er at rense
kaburratoren (med trykluft). Jeg havde omtrent samme problem igår og løste
det som beskrevet....

Mvh

Hans

Casper Hundebøl <casper@malerbutikken.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:OMi67.3984$oH6.346424@news010.worldonline.dk...

Fra : Claus

Dato : 22-07-01 10:46

Fra: "HANS LYNGBÆK BALDRIAN" <baldrian@get2net.dk>
Emne: Sv: Tændrør eller...?
Dato: 22. juli 2001 09:51

.. Så mit råd er at rense
kaburratoren (med trykluft). Jeg havde omtrent samme problem igår og løste
det som beskrevet....
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej.

Pas på med trykluft på kabonaderne, svømmeren kan tage skade.!!!!!

Claus
Der har set 4 flade svømmere på en CB 750, efter brug af trykluft.

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-07-01 22:37

"HANS LYNGBÆK BALDRIAN" <baldrian@get2net.dk> wrote in message
*snip*
> Så mit råd er at rense
> kaburratoren (med trykluft). Jeg havde omtrent samme problem igår og løste
> det som beskrevet....

NAAAARJ!

For guds skyld IKKE noget trykluft i en karburator - medmindre du ønske at
skifte hver enste lille del i den, selvfølgelig....

Det, der kan ske ved selv den svageste brug af trykluft, er at du skader
både membraner og pakninger - og dermed endnu mere utæt karburator, end den
måske er i forvejen.

Pas i øvrigt på med at skille sådan en fætter ad - medmindre du *virkelig*
har teknikken i orden, både i fingre og i hoved.

Har du ikke det, kan Lydmuren i Stenløse vældig godt anbefales.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 23-07-01 19:05

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xJH67.4420$oH6.430439@news010.worldonline.dk...
-snip-
> Pas i øvrigt på med at skille sådan en fætter ad - medmindre du *virkelig*
> har teknikken i orden, både i fingre og i hoved.

For at undgå at gøre skade på motorcyklen (eller måske mig selv ) har
jeg taget konsekvensen og smidt modellen bag i en lastbil og ud til et
mc-værksted. Så må tiden jo vise hvad der er gået galt.

MVH
Casper Hundebøl
RF600R -må nøjes med 3/4 ydelse i øjeblikket.....

Fra : Armand

Dato : 23-07-01 23:48

> For at undgå at gøre skade på motorcyklen (eller måske mig selv )
> har jeg taget konsekvensen og smidt modellen bag i en lastbil og ud
> til et mc-værksted. Så må tiden jo vise hvad der er gået galt.

Husk lige at afgiv en slutmelding hér igen!

--
Armand.
(der regner Zuki'en for at have ædt et NGK!)

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 28-07-01 08:46

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ji9j8$28d9$7@news.cybercity.dk...

> Casper Hundebøl <casper@malerbutikken.dk> skrev i en

> Husk lige at afgiv en slutmelding hér igen!
>
> --
> Armand.
> (der regner Zuki'en for at have ædt et NGK!)

Det må jeg jo nok give det ret i. Efter sigende skulle benzinen's
blandingsforhold have været for fed (forrige ejer har sat laser udstødning
og måske ikke fået modellen justeret?) så det blev der gjort noget ved. Jeg
havde dog samme problem med at den sidste cylinder ikke ville starte igen
dagen efter, så jeg skyndte mig ud på værkstedet igen, hvor de så rensede
karburatoren. Siden da har modellen kørt som en drøm. Endda også kl. 5.30 i
morges! Så nu er jeg ude og nyde det gode vejr igen

Casper
RF600R -med fire raske ben