Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dubletter i PICASA2 ???
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 15:06

Jeg har haft PICASA2 i flere år og har købt bogen/hæftet Picasa2 fra
forlaget Libris om dette program.
Jeg kan i bogen ikke finde noget om dubletter og er i tvivl om anvendelsen.

I "Værktøjer-Eksperimenterende-Vis dubletter" finder P2 straks flere
hundrede dubletter, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved dem, ELLER
om de i det hele taget bør fjernes?

Jeg lavet en Livshistorie, jeg har også fotos i et Slægtsprogram så de
samme fotos er anvendt forskellige steder.
Jeg kan vel ikke blot slette dubletterne der vises i "Vis dubletter",
for HVORFRA bliver de så slettet? Det synes som om de også forsvinder
fra HD'en, og det troede jeg ikke de skulle kunne??

Jeg har haft gendannet min PC og da jeg startede Picasa var der et
forfærdeligt rod i billederne, jeg kunne ikke holde styr på årstallene.
Jeg har direkte på min harddisk god orden i mapperne, hvis jeg
af-installerer Picasa og gen-installerer den, vil den så tage billederne
ind i den orden de ligger i på Hd'en??

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-08 18:23

Højreklik og vælg find på disk. Når du har fundet dem der er ens må du
selv afgøre om det er nødvendigt at de ligger flere steder og de
bliver selvfølgelig slettet fra den folder det valgte billede ligger
i.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-08 21:23

Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> selv afgøre om det er nødvendigt at de ligger flere steder og de
> bliver selvfølgelig slettet fra den folder det valgte billede ligger

Tak for dit svar. Det er blot lidt frustrerende at man skal lede efter
den "anden" mappe selv, den hvor eventuelle dubletter også befinder sig.
Men det er nok mig der tror at alt skulle ku' la' sig gøre!!
Tak igen og venlig hilsen Mr. Mox