Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Brænde DVD fra JVC HD Cam?
Fra : Per Olsen

Dato : 29-07-08 21:46

Hej

Jeg har købt et JVC Everico HDD camera, Hvordan får man optagelserne brændt
over på en DVD med den Direct DVD funktion der i i kameraet?

Hvis jeg sætter kameraet i den funktion, så kommer der et ekstra drev til
syne på min pc hvor jeg kan se nogle MOD og MOI filer.

Hvis jeg så installere det medgfølgende PowerCinema NE for Everio op, siger
det at der ikke er installeret nogen brænder i min PC, (og det er der) jeg
har så prøvet at installere programmet på en bærbar PC også med brænder her
finder den brænderen, men det går ufatteligt langsomt med at encode filerne,
kan det passe at filerne virkelig skal laves om og det tager så lang tid,
det sagde ekspidienten ikke noget om....

Nogen der kender et program der er god til at lave dvd backup fra et sådan
JVC cam uden at det tager en krig?

Den der nye sthare station man kan købe, den må jo kunne det jeg efterlyser,
lave dvd hurtig... men det må en PC da også kunne ikke? Det kan vel ikek
passe at man skal ud og købe en sådan for ikek at skulle bruge hele aftnen
ved computeren...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-08 23:35

Per Olsen wrote:
> [...]
> passe at man skal ud og købe en sådan for ikek at skulle bruge hele aftnen

Hm, jeg er ikke meget til video... Men overfører du data fra kameraet
via USB eller firewire? - Har kigget lidt rundt på nettet, og det ser ud
til, der er modeller der har begge typer. Hvis det er USB, vil det blive
en langsommelig affære, selvom det er USB 2.0 eller 2.0HighSpeed, der er
på både kamera og computere, da USB signalet er - groft sagt - et routed
signal, der ændrer hastighed, det mindste du rører noget andet på
maskinen, mens et Firewire signal er et prefered signal, der er
uafhængig af andre funktioner.

- Hvilket styresystem bruger du på dine computere - windows XP, Vista
eller Mac OS X?
- Hvilke DVD drev har du i din stationære computer+
- Det brændersoftware, du bruger, er det noget, der følger med kameraet
eller er det noget, du i forvejen har på computerne? - Hvilket program -
Nero / Easy MediaCreator til windows? - Finder/iBurn eller Toast
Titanium til OS x?

Ud fra din beskrivelse er der noget, der tyder på, at softwaren ikke er
kompatibel med din stationære computer, og hvis du bruger Windows, så
tør jeg overhovedet ikke gætte på, hvorfor eller hvorfor ikke...

Med fx. Roxios programmer - Easy MediaCreator og Toast Titanium kan man
blot trække den 'mappe' - eller mere korrekt den eksterne HD, som dit
kamera bliver til, når den tilsluttes computeren - over i det åbne EMC
eller TT vindue og så gemme det som en diskimage, hvorefter du blot kan
dismounte kameraet. Herefter trækker du så blot image filen til EMC/TT
vinduet - efter at have valgt DVD som slutmedie i programmet, og så
sørger programmet for den korrekte encoding til brug på DVD.

Det lidt, jeg har arbejdet med digital video, siger mig, at det er en
proces, der tager laaaaang tid, men også at det går noget hurtigere,
hvis alle data ligger på selve computerens harddisk...

Det ser faktisk ud til, du ikke er den eneste, der har/har haft
problemer med de JVC modeller. - Fandt flg. link på nettet.
http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/312.page
http://www.fixya.com/support/p515676-jvc_everio_share_station_dvd_burner
http://www.moviecodec.com/topics/22403p1.html
http://www.videoforums.co.uk/hardware-problems/18045-jvc-everio-transfers-pc-dsic-burn.html
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=983295
http://www.epinions.com/content_415403642500
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080716200622AA2JMYe
http://www.pcadvisor.co.uk/forums/index.cfm?action=showthread&threadid=321059&forumid=21
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=222268
http://www.videoforums.co.uk/general-software-problems/18048-jvc-everio-pc-then-burn-dvd-help-please.html
http://www.dealtime.co.uk/xPR-JVC-JVC-Everio-Share-Station-DVD-Burner~RD-415403642500
http://review.zdnet.com/digital-camcorders/jvc-everio-gz-mg37/4505-6500_16-31660781.html
http://www.camcorderinfo.com/bbs/showthread.php?p=240239
http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/3459.page
http://i.nconspicuo.us/2007/01/26/convert-mod-files-to-mpg-or-avi-jvc-everio-hdd-camcorder/
http://forums.support.roxio.com/index.php?showtopic=27340
http://theappleblog.com/community/applications/732-jvc-everio-mac-dvd/

Plus ca. 42.000 andre hits på Everio/everico.... - men alle de links her
beskriver noget med brænderproblemer - først og fremmest på windows
baserede maskiner, men også lidt på Mac....

Håber, du kan bruge det til noget.
mvh. Erik richard

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 23:48

Per Olsen skrev:
> [...]
> det sagde ekspidienten ikke noget om....
>
> Nogen der kender et program der er god til at lave dvd backup fra et sådan

MPEG Video Wizard DVD napper MOD-filerne (som basalt set bare er
Mpeg2-filer med en anden extension) og sammensætter en DVD uden at
omkode billed og lyd. Kvaliteten forbliver uændret og det går hurtigt.

http://www.womble.com/products/dvd.html