Foto
IBM760 5420
Teil 3020
LightRoom - kommentarer til fotos i Slides~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-07-08 11:29

Hvordan er det muligt at indsætte nogle kommentarer til de enkelte
fotos når man eksporterer i Ligtroom. Umiddelbart synes jeg ikke det
lige ser ud til, at der er nogle metoder som virker lette.

Nogen gode råd ?

Fra : Per

Dato : 28-07-08 17:20

Jeg mener nogle af gallerierne understøtter at den hiver noget ind fra
exif/metadata

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-07-08 20:24

On Mon, 28 Jul 2008 18:20:18 +0200, "Per" <ihate@spam.com> wrote:

>Jeg mener nogle af gallerierne understøtter at den hiver noget ind fra
>exif/metadata

Plejer at bruge netop Exif-galleriet, men kunne godt tænke mig at
kunne tilføje ekstra ting som en titel eller en lille kort tekst. Jeg
føler mig overbevist om, at det burde kunne lade sig gøre, men har
bare ikke fundet ud af hvordan.

Fra : Reidar Solberg

Dato : 28-07-08 22:27

> [...]
> kunne tilføje ekstra ting som en titel eller en lille kort tekst. Jeg
> føler mig overbevist om, at det burde kunne lade sig gøre, men har

Det går helt greit. Du kan legge tekst inn i f. eks Caption når du er i
"Library-mode" - eller når du er i Web, gå inn på caption i høyre kolonne og
klikk på Edit. Her kan du så legge inn en tekst og/eller inserte ulike
feldt - som f. eks. Caption hvis du har lagt inn tekst i den.

mvh
Reidar

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-07-08 20:51

On Mon, 28 Jul 2008 23:27:17 +0200, "Reidar Solberg"
<rei.sol@online.no> wrote:

> [...]
>klikk på Edit. Her kan du så legge inn en tekst og/eller inserte ulike
>feldt - som f. eks. Caption hvis du har lagt inn tekst i den.

Men kan man ikke gøre det i Slideshow-modulet?

Fra : Reidar Solberg

Dato : 29-07-08 22:58

> Men kan man ikke gøre det i Slideshow-modulet?

Beklager, jeg refererte til Web-modulen.
I Slideshow kan du gjøre det samme ved å klikke på ABC-knappen - litt til
venstre under bildet.

Reidar

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-07-08 23:32

On Tue, 29 Jul 2008 23:57:52 +0200, "Reidar Solberg"
<rei.sol@online.no> wrote:

>I Slideshow kan du gjøre det samme ved å klikke på ABC-knappen - litt til
>venstre under bildet.

Ahhhh - og i piletasterne kan man vælge Caption, titel osv....

Håber det bliver lavet bedre i de kommende versioner. Ser dog ikke ud
til det i 2.0

Tak for hjælp.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-07-08 23:37

<rei.sol@online.no> wrote:

>I Slideshow kan du gjøre det samme ved å klikke på ABC-knappen - litt til
>venstre under bildet.

NB: når man nu (i EXIF-template) flytter lidt rundt på sine visninger
af tekst - så kommer der en hvid linje - og en lille firkant i
hjørnet. Dobbeltklikker man på denne firkant bliver den orange - men
hvorfor det? Hvad kan man så?