Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på Nikon 70-300 ???
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 23:32

Hej

jeg har et af de 3-4 år gamle 70-300/4-5.6 - et billigt objektiv, som måske
har en fejl..

Når man tager et billede på 300 mm, så er det som om focus ligger ligger ½-1
meter bag det focus punkt som man i virkeligheden har focuseret på, træls...
Men skyldes det et det er noget pilligt junk, eller er der noget galt...

Og er der noget at gøre ved det ?

Har den på en d200 hus..

VH
Peter V

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-08 23:55

Peter Vistesen skrev:
> Hej
>
> jeg har et af de 3-4 år gamle 70-300/4-5.6 - et billigt objektiv, som
> måske har en fejl..

Du kan teste det her:
http://focustestchart.com/chart.html

> Og er der noget at gøre ved det ?

Det kan vist godt justeres, men om det kan betale sig, ved jeg ikke.

--
Robert Piil

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 01:59

Tja .. det er da vist det jeg skal teste, smart tænkt egentlig ...

Kan men evt selv tilrette focus punkt hvis det skulle ligge forskudt ?

/Peter V