Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Online Photo
Fra : Jane

Dato : 27-07-08 16:43

Er der nogen som kende en god gratis side hvor man kan oploade sine photos,
så vennerne i andre lande med et password kan se dem?

Hvis ja så vil jeg gerne have et link

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 27-07-08 16:58

Jane wrote:
> Er der nogen som kende en god gratis side hvor man kan oploade sine photos,
> så vennerne i andre lande med et password kan se dem?
>
> Hvis ja så vil jeg gerne have et link

Bruger min egen server, så jeg kender ikke rigtigt nogle steder.

Men jeg vil klart fraråde brugen af google's picassa server, der er
skrækkeligt langsomt at se billeder hos dem :(

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-07-08 19:32

Så må der være noget galt hos dig. Det går i hvertfald hurtigt nok
her.
I en sammenligning jeg så for nylig mellem forskellige photo sider
vandt Picasa stort.
http://picasaweb.google.com

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 28-07-08 04:48

Jens Peter Karlsen wrote:
> [...]
> her.
> I en sammenligning jeg så for nylig mellem forskellige photo sider

Som jeg lige skrev til KsK, tager hans side mange sekunder, mit eget
galleri under 2 sekunder.

Picasa er og bliver langsomt, hvilket er underligt taget i betragtning
at google's andre ting er top tunet.

Og nej min 20 Mb/s linie fejler intet.

Det er muligt at picasa vandt, men sikkert ikke pga. hurtigheden i at
loade et helt billede. Ja de har nogle okay features, og deres program
er da også nogenlunde for en nybegynder, men heller ikke mere end det.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-07-08 21:04

Under 5 sekunder med en 2Mb forbindelse. Du siger at det med din 20Mb
forbindelse tager adskillige sekunder. Hvis det er sandt ville jeg nok
revurdere det du siger med at der intet er galt med din forbindelse.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 28 Jul 2008 05:48:26 +0200, Soren 'theDiver' Reinke

Fra : Thomas Kjær

Dato : 27-07-08 17:19

On 2008-07-27, Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:
> Er der nogen som kende en god gratis side hvor man kan oploade sine photos,
> så vennerne i andre lande med et password kan se dem?
>
> Hvis ja så vil jeg gerne have et link

flickr.com

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jane

Dato : 27-07-08 19:14

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk> wrote in

> flickr.com

Syntes det virker meget besværligt

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : KsK

Dato : 27-07-08 22:51

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i meddelelsen
> Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk> wrote in

> Syntes det virker meget besværligt
>

> --
> Venlig hilsen
> Jane

brug picasa nemt at brug og så kan folk download billedere i et hug til
deres egen pcère

og så langsom gå det helle ikke
http://picasaweb.google.dk/mbsksk/Zooo

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 28-07-08 04:46

KsK wrote:

> brug picasa nemt at brug og så kan folk download billedere i et hug til
> deres egen pcère
>
> og så langsom gå det helle ikke
> http://picasaweb.google.dk/mbsksk/Zooo

Jo i forhold til nærmest alle andre gallerier på nettet, er det monster
snøvlet.

Og jeg sidder endda på en 20 Mb/s forbindelse, så det er ikke i min ende
problemet ligger.

Din side tog 9 sekunder at hente, mit eget galleri på
http://www.dykkeren.dk/Galleriet/Red%20Sea/Liveaboard%20-%20Juni%202008/index.html
Tog f.eks. under 2 sekunder, og det var vel og mærke efter jeg havde
clearet hele min cache. Min server står i tyskland, og så meget mere
latency er der ikke til USA at det kan forklare forskellen.

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-07-08 07:38

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i meddelelsen
KsK wrote:

> [...]
>problemet ligger.

>Din side tog 9 sekunder at hente, mit eget galleri på

Jeg henter Picasasiden på et par sekunder - din er der stort set med det
samme. De to sekunder kan jeg godt overleve (og når man tænker på at Picasa
er gratis, er vinderen relativt klar), men din er godt nok en hurtig satan.
Jeg har en 100/100 mbit linie.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jane

Dato : 28-07-08 19:49

Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote in

> [...]
> jeg havde clearet hele min cache. Min server står i tyskland, og så
> meget mere latency er der ikke til USA at det kan forklare forskellen.
Hurtigt enkelt og nemt, men du betaler vel også?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 28-07-08 20:26

Jane wrote:
> Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote in

> Hurtigt enkelt og nemt, men du betaler vel også?

Ja jeg betaler for serveren, men det er til kommercielt brug. Men jeg
betaler intet for at havde galleriet på den.

Men selv et 9kroners webhotel er hurtigere end picasa

Fra : Jane

Dato : 28-07-08 21:21

Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote in news:488e1da2$0
$5282$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com:

> [...]
> betaler intet for at havde galleriet på den.
>
> Men selv et 9kroners webhotel er hurtigere end picasa

Ok :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-07-08 16:25

Når du betaler for serveren betaler du selvfølgelig også for
galleriet. Måske ikke dig personligt men så gør firmaet.

Hvilket 9 kroners Webhotel har du sammenlignet med? Post gerne et link
til galleriet så vi selv kan sammenligne. For du har da lavet en
sammenligning ikke? Ellers ville det jo bare være en løs påstand uden
bund i realiteter.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 28 Jul 2008 21:25:35 +0200, Soren 'theDiver' Reinke

Fra : Per

Dato : 31-07-08 12:13

Jeg giver 11,25kr/md for 3GB hos one.com

http://www.zangenberg.net/foto/index.php?list=3

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-07-08 17:30

Pæn hastighed der. Noget hurtigere end picasaweb og det kan ikke kun
forklares med den latency der er når man skal en tur til USA for at
ente med siden. 11.25 er ikke meget, men det skal stadig sammenlignes
med en gratis tjeneste.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 27-07-08 18:00

Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:
> Er der nogen som kende en god gratis side hvor man kan oploade sine
> photos, så vennerne i andre lande med et password kan se dem?
>
> Hvis ja så vil jeg gerne have et link

http://www.megapixel.dk/

--
ad

Fra : Jane

Dato : 27-07-08 19:13

"Awul Dasfilshabeda" <dsl293810**@**vip.cybercity.**> wrote in

> http://www.megapixel.dk/
>
> --
> ad

Ja men man skal jo betale hvis ikke alle og enhver har adgang :(

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 28-07-08 10:30

Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:

> Ja men man skal jo betale hvis ikke alle og enhver har adgang :(

øh ja , den muglighed er fjernet ?

--
ad

Fra : Jesper Brock

Dato : 30-07-08 16:48

Jane skrev:
> Er der nogen som kende en god gratis side hvor man kan oploade sine photos,
> så vennerne i andre lande med et password kan se dem?
>
> Hvis ja så vil jeg gerne have et link

Nu skriver du ikke hvad kvalitet, de skal kunne se dem i... men hvis de
bare skal se motiverne, er der jo også den mulighed at smide dem i et
album på Facebook

Det er gratis og albummet kan password-beskyttes

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.