Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EXIF forsvinder
Fra : Søren Friberg

Dato : 25-07-08 08:34

Er der nogen der ved hvorfor EXIF forsvinder fra mine billeder i nogle
situationer. F.eks. indlæste jeg et JPG i fuld størelse i PSE6, men
mistede EXIF-informationen i et billede jeg havde genereret med "Save
for Web"

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-07-08 09:42

On Fri, 25 Jul 2008 09:34:06 +0200, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>situationer. F.eks. indlæste jeg et JPG i fuld størelse i PSE6, men
>mistede EXIF-informationen i et billede jeg havde genereret med "Save
>for Web"

Det er normalt at filerne minimeres mest muligt ved Save for Web og
EXIF fjernes i PS og åbenbart også i PSE6. Brug alm Save as efter du
selv har nedskaleret billederne, hvis du vil bevarer EXIF.
Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 25-07-08 10:03

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message
> [...]
> situationer. F.eks. indlæste jeg et JPG i fuld størelse i PSE6, men
> mistede EXIF-informationen i et billede jeg havde genereret med "Save for

Jeg har sett etter om det finnes en funksjon for å enable EXif i CS3, men
det ser ikke ut til at det er et alternativ.
Jeg vil anta at du må velge en alternativ måte å lagre bildet ditt på,
dersom du vil bevare EXif data

Fra : Søren Friberg

Dato : 25-07-08 10:34

Søren Friberg skrev:
> [...]
> situationer. F.eks. indlæste jeg et JPG i fuld størelse i PSE6, men
> mistede EXIF-informationen i et billede jeg havde genereret med "Save

Tak for svar til Henning og Gunnar.