Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera med fly
Fra : Svenskeren

Dato : 22-07-08 07:13

Er det et problem ?

Skal til USA. Skal man tage kameraet ud af håndbagagen i Security ? Man skal
med computere, men synes ikke der står noget om kameraer, læste dog i EB at
en journalist havde haft bøvl med sine kameraer.

Har I oplevet problemer ?

Mvh Svenskeren

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-08 09:05

"Svenskeren"
> [...]
> computere, men synes ikke der står noget om kameraer, læste dog i EB at en journalist

Det kan du sikkert blive bedt om - selv i Tyskland har
jeg måtte pakke ud så de ku kigge gennem objektiverne.
Men det er jo ikke noget at hidse sig op over, jawohl
vielen dank auf wiedersehen.. Men der er vidst specielle
regler for batterier i håndbagagen til usa - og den tjekkede
bagage skal vidst kunne åbnes af security.. Tjek med dit
flyselskab. -max-

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-07-08 09:18

"Svenskeren" <sannesug@sugerbanden.dk> wrote in message
> Er det et problem ?
>
> Skal til USA. Skal man tage kameraet ud af håndbagagen i Security ?

Det har jeg prøvet et par fra Tyskland og England, ligesom den bærbare
computer skal startes for at vise at den er fredelig.
Som Max siger er det ikke noget problem - det er kun godt at kontrollen er
grundig.

Jeg har et par gange været fristet til at købe en fototaske, som er velegnet
som fly håndbagage. ThinkTank har en del forskellige
http://thinktankphoto.com/ttp_products.html
f.eks. Airport Antidote eller Airport Acceleration

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Peter Holm

Dato : 22-07-08 21:18

> [...]
> http://thinktankphoto.com/ttp_products.html
> f.eks. Airport Antidote eller Airport Acceleration

Kan varmt anbefale Airport Acceleration som var min opgradering fra en
Lowepro Trekker. Men de små rollers fra Think Tank er altså også lækre.

Mvh
Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-07-08 08:40

"Peter Holm"

> Kan varmt anbefale Airport Acceleration som var min opgradering fra en Lowepro Trekker.
> Men de små rollers fra Think Tank er altså også lækre.
>
> Mvh
> Peter

Jepper - så længe fly selskaberne ikke håndhæver
deres "carry on" vægt begrænsning. Men der kommer
jo unge resultat orienterede folk til, så alle de små
gratis glæder, eller praktisk fleksibilitet, forsvinder
stille og roligt. Der skal jo være system i sagerne,
og kan man få folk til at betale, så kommer de
også til det.. Måske blir vi forskånet - så længe
der er penge i tax-free, er det nok svært at
argumentere for betaling af den ekstra vægt.
Her en lille oversigt hvor stramme reglerne faktisk er:
www.thetravelinsider.info/travelaccessories/internationalcarryonluggageallowances.htm
-max-

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-07-08 09:08

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Kan varmt anbefale Airport Acceleration som var min opgradering fra en
> Lowepro Trekker.

Interessant.
Hvordan føles kvaliteten af ThinkTank i forhold til Lowepro ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Svenskeren

Dato : 22-07-08 09:54

"Svenskeren" <sannesug@sugerbanden.dk> skrev i en meddelelse

Tak for inputtene

Fra : Johnny Christensen

Dato : 22-07-08 10:13

> [...]
> skal med computere, men synes ikke der står noget om kameraer, læste dog i
> EB at en journalist havde haft bøvl med sine kameraer.

Jeg har skullet åbne min kamerataske på ethvert checkpoint, det sidste års
tid. Men det er sandsynligvis fordi der er så meget i at de ikke rigtigt kan
skelne de enkelte dele fra hinannen.

Afsæt 10 minutter ekstra til de forskellige lufthavne, så er den klaret.

Mvh
Johnny

----
www.johnnychristensen.com